کد خبر: 181386
A

در صورت آزاد نشدن، چشم امیر شاه ولایتی تخلیه خواهد شد

بنا بر تایید گواهی پزشک اگر امیر شاه ولایتی آزاد نشود درنهایت مجبور به تخلیه چشم خواهد شد.

در صورت آزاد نشدن، چشم امیر شاه ولایتی تخلیه خواهد شد

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ براساس مدارک پزشکی اگر امیر شاه ولایتی برای امکان ادامه درمان آزاد نشود با وقوع چسبندگی در حدقه چشم به علت  آنکه در آن ساچمه غیر قابل خروج وجود دارد و درد شدید ایجاد کرده، دچار آسیب مضاعف و درنهایت منجر به تخلیه چشم او خواهد شد. 

پیام درفشان وکیل دادگستری با اعلام این خبر به امتداد گفت: پس از ارسال پرونده از دادسرا به دادگاه که مصادف با اتمام مهلت یک ماه قرار بازداشت شده است بلافاصله توسط همکار محترم نسبت به تقدیم گواهی پزشک به ریاست محترم شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اقدام شد. 

به موجب این گواهی پزشکی اگر امیر شاه ولایتی تحت درمان مستمر چشم پزشک متخصص نباشد منجر به چسبندگی درون حدقه چشم و درنهایت تخلیه چشم او خواهد شد. 

 این مساله علاوه بر ایجاد درد در چشم او که روزانه بیشتر می شود دارای عواقب جدی است، و این امر ایجاد نگرانی برای خانواده و دلهره برای سایر آسیب دیدگان چشمی و دوستان او کرده است. 

امیر شاه ولایتی از آسیب دیدگان چشمی است که اردیبهشت ماه درخصوص اتهام پرونده‌ای که پس از دستگیری و انجام تحقیقات مفصل مشخص شد در آن هیچ نقشی ندارد با تبدیل قرار بازداشت به وثیقه آزاد شد .

او سوم بهمن‌ماه بنا بر ابلاغیه‌ای که در متن آن تصریح شده بود در صورت مراجعه و تغییر عنوان اتهامی صرفا با افزایش وثیقه ممکن است مواجه شود به دادسرای اوین فراخوانده شد که برخلاف ارکان فتوت ناگهان برای او قرار بازداشت صادر گردید و مشخص نیست با وجود تکمیل تحقیقات که اثبات کرده نقشی در موضوع پرونده ندارد بازداشت شد در حلیکه بازپرس پرونده هم با زندانی شدن مجدد ایشان مخالف بوده است. 

با توجه به آنکه همکار محترم عنوان نمودند ریاست محترم شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب در هنگام رویت گواهی پزشک به آن توجه دقیقی نموده و همچنین شرایط خاص موکل و اینکه او هیچگونه نقشی در آزار صوتی نداشته توضیح داده شده است، درنتیجه انتظار حسن توجه قانونی و رعایت ارکان مروت از سوی قاضی محترم شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب می رود و امیدواریم هر چه سریع تر امکان برخورداری از درمان تخصصی چشم با امکان آزادی امیر شاه ولایتی بنا بر دستور قاضی محترم مهیا شود که همچنین موجبات رفع نگرانی خانواده و دوستان و ممانعت از ایجاد جو دلهره در جامعه خواهد بود.

منبع: امتداد

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر