کد خبر: 181526
A

کیفیت هوای مشهد در وضعیت هشدار قرار گرفت

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: کیفیت هوای کلانشهر مشهد برای امروز، پنجشنبه هفدهم اسفندماه ۱۴۰۲ در شرایط ناسالم و وضعیت هشدار قرار گرفته است.

کیفیت هوای مشهد در وضعیت هشدار قرار گرفت

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ مهدی اله‌پور، مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی، گفت: میانگین ۲۴ ساعته شاخص کیفیت هوای مشهد با عدد ۱۲۰ نشان دهنده قرار داشتن هوا در شرایط «ناسالم» است و شاخص‌های یک تا ۲ ساعت گذشته نیز با عدد ۱۲۳ از شرایط ناسالم هوای این کلانشهر نشان دارد.

وی با بیان اینکه کیفیت هوای سه منطقه شهر مشهد هم اکنون در شرایط آلوده است، اضافه کرد: کیفیت هوا در ۲۰ منطقه دیگر دارای ایستگاه سنجش کیفیت هوا هم اکنون در شرایط سالم قرار دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی بیان کرد: به شهروندان توصیه می‌شود در روز‌های دارای هوای سالم و پاک، پیاده‌روی را با هدف حفظ سلامت خود ترک نکنند.

اله‌پور افزود: شایسته است شهروندان مشهدی با کاهش رفت و آمد‌های غیرضروری، نقش موثر خود را در بهبود کیفیت هوای این شهر ایفا کنند.

قرار داشتن شاخص کلی کیفیت هوا تا ۵۰ ای.کیو.آی به معنای وضعیت «پاک» و بین ۵۱ تا ۱۰۰ ای. کیو. آی نشانگر وضعیت «سالم» است.

همچنین قرار گرفتن شاخص کلی کیفیت هوا بین اعداد ۱۰۱ تا ۱۵۰ ای.کیو.آی به معنای «آلودگی هوا برای افراد حساس و کودکان» و بین اعداد ۱۵۱ تا ۲۰۰ ای. کیو. آی به معنای «آلودگی هوا برای همه سنین» محسوب می‌شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر