کد خبر: 182059
A

خرید این اقلام برای هفت‌سین جرم است

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست ضمن بیان اینکه خرید و فروش لاک‌پشت آبی، مار آبی و سمندر لرستانی در کنار اقلام سفره هفت‌سین جرم است، با اشاره به فرارسیدن چهارشنبه‌سوری تأکید کرد: «روشن کردن آتش در جوار مناطق چهارگانه ممکن است باعث وقوع حریق و آسیب رسیدن به گونه‌های گیاهی و جانوری شود.»

خرید این اقلام برای هفت‌سین جرم است

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ سرهنگ جمشید محبت‌خانی، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست با اشاره به فروش گونه‌های ممنوعه در کنار اقلام سفره هفت‌سین اظهار کرد: «متأسفانه طی چند سال اخیر در بازار در کنار اقلام سفره هفت‌سین، مار آبی، لاک‌پشت آبی و سمندر لرستانی به فروش می‌رسد این در حالیست که این گونه‌ها قاچاق محسوب می‌شود و حمل و فروش آن‌ها جرم محسوب می‌شود و جریمه دارد.»

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست اضافه کرد: گشت‌های سیار فرماندهان یگان حفاظت محیط زیست استان‌ها در سطح بازار فعال هستند و همه روزه در این زمینه کشفیات و دستگیری داریم.

وی به مردم توصیه کرد: از خرید لاکپشت آبی، مار آبی و سمندر لرستانی خودداری کنید علاوه بر آن خرید و فروش گیاه سنبل آبی جرم است. برخی گونه‌ها مانند سمندر لرستانی در معرض انقراض است. در صورت مشاهده فروش این گونه‌ها از طریق سامانه ۱۵۴۰ یا گشت‌های یگان خفاطت محیط زیست به ما اطلاع دهند.

محبت‌خانی تاکید کرد: طبق هماهنگی‌های انجام شده با دستگاه قضایی و انتظامی، با فروشندگان این گونه‌ها به شدت برخورد می‌شود و ضمن توقیف اموال، برای تشکیل پرونده به دستگاه قضا معرفی می‌شوند و با آنان برخورد می‌شوند بنابراین کسانی که قصد فروش اقلام سفره هفت سین را دارند، حق عرضه خرید لاکپشت آبی، مار آبی و سمندر لرستانی و سنبل آبی را ندارند.

 

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر