کد خبر: 182398
A

وکیل پدر محمدمهدی کرمی: وضعیت روحی، روانی همسر ماشاالله کرمی مساعد نیست/ هنوز اجازه دسترسی و مطالعه کامل پرونده به ما داده نشده

وکیل پدر محبوس محمدمهدی کرمی گفت: نگرانی ما در وضعیت کنونی، بیشتر در خصوص همسر ایشان بوده که متاسفانه به لحاظ روحی و روانی، شرایط مطلوبی را نداشته و این در حالی است که از سویی پسر خود را از دست داده و از سوی دیگر، همسرش هم در زندان به سر می‌برد.

وکیل پدر محمدمهدی کرمی: وضعیت روحی، روانی همسر ماشاالله کرمی مساعد نیست/ هنوز اجازه دسترسی و مطالعه کامل پرونده به ما داده نشده

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ علی شریف‌زاده اردکانی، حقوقدان و وکیل دادگستری در گفت‌وگویی، ضمن اعلام وکالت خود در پرونده ماشاالله کرمی، پدر محبوس محمدمهدی کرمی، از معترضین اعدام شده اعتراضات سال گذشته، با تشریح وضعیت موکل خود، اظهار کرد: بنده به تازگی از طرف ماشاالله کرمی که طی بیش از ۲۰۰ روز گذشته در زندان به سر برده، اعلام وکالت کرده‌ام که امیدوارم تا در کنار همکارم خانم شهلا اروجی، دیگر وکیل این پرونده، روند مناسبی را برای پیگیری حقوق موکل‌مان دنبال کنیم. 

وی گفت: اخیرا در زندان کرج، موکلم را ملاقات کردم که از نظر عمومی وضعیت خوبی داشت اما غم دوری از فرزند، خانواده و جامعه در وجودش سرشار بود. نگرانی ما در وضعیت کنونی، بیشتر در خصوص همسر ایشان بوده که متاسفانه به لحاظ روحی و روانی، شرایط مطلوبی را نداشته و این در حالی است که از سویی پسر خود را از دست داده و از سوی دیگر، همسرش هم در زندان به سر می‌برد.  

او ادامه داد: در کیفرخواست موکلم، چهار عنوان اتهامی قید شده که بررسی دو عنوان اتهامی به دادگاه انقلاب کرج ارجاع شده و دو عنوان نیز در دادگاه کیفری دو شهرستان نظرآباد مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

اردکانی عنوان کرد: عناوین اتهامی مربوط به دادگاه انقلاب، ماده ۵۰۰ (فعالیت تبلیغی علیه نظام) و ماده ۶۱۰ (اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت ملی بوده است. همچنین عناوین اتهامی مربوط به دادگاه کیفری دو نیز، ماده دو قانون تشدید (تحصیل مال نامشروع) و ماده نه قانون مبارزه با پولشویی قید شده است.

این وکیل عنوان کرد: دادگاه کیفری دو شهرستان نظرآباد، وقت رسیدگی به پرونده موکلم را ۲۹ فروردین‌ماه سال آتی مقرر کرده و هنوز دادگاه انقلاب کرج برای رسیدگی به این پرونده تعیین وقت نکرده است.  

او خاظرنشان کرد: البته هنوز اجازه دسترسی و مطالعه کامل پرونده به ما داده نشده و فقط کیفرخواست ابلاغ شده است، اما اصلی‌ترین خواسته ما از مسئولین محترم قضایی استان البرز این است که با توجه به نامساعد بودن شرایط روحی همسر موکلم در آستانه اولین عید بدون حضور فرزندشان و همچنین مبارکی ماه رمضان، همانگونه که سایر افراد پرونده با قرار مناسب آزاد شدند، ماشاالله کرمی نیز با قرار تامین مناسب تا رسیدگی به پرونده آزاد شده و در این ایام به آغوش خانواده برگردد.

منبع: امتداد

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر