کد خبر: 183760
A

شهردار منطقه ۳ تهران: میدان ونک سه‌طبقه می‌شود

بنا برگفته شهردار منطقه ۳، میدان ونک سه‌طبقه خواهد شد؛ تونلی که از زیر عبور می‌کند، یک طبقه فضای ماشین‌رو که قرار است از زیر سطح اصلی عبور کند و فضای پیاده راهی که روی سطح است

شهردار منطقه ۳ تهران: میدان ونک سه‌طبقه می‌شود

به گزارش سایت دیده بان ایران؛  بنا برگفته شهردار منطقه ۳، میدان ونک سه‌طبقه خواهد شد؛ تونلی که از زیر عبور می‌کند، یک طبقه فضای ماشین‌رو که قرار است از زیر سطح اصلی عبور کند و فضای پیاده راهی که روی سطح است.

حمید جوانی شهردار منطقه 3 درباره طرحی که برای رفع ترافیک چهارراه جهان‌کودک و میدان ونک درنظر گرفته شده است، اظهار کرد: طرح چهارراه جهان کودک یک طرح ملی است که منطقه پیگیری آن را انجام می‌دهد. به طوری که در آن تونلی برای رفع ترافیک در این محدوده طراحی شده که از نظر متراژ و مساحت از تونل توحید نیز بزرگتر است.

وی افزود: فاز مطالعاتی این طرح انجام شده و براساس هدف‌گذاری که حوزه معاونت فنی و عمران دارند، بعد از انجام پروژه‌های در دست اجرا و پروژه‌هایی مانند تونل متوسلیان به سراغ اجرای پروژه میدان ونک خواهند رفت اما مقدمات اجرای فاز یک این طرح در حال فراهم شدن است.

جوانی درباره جزییات این طرح توضیح داد: طرحی که در ابتدا برای اجرا مدنظر است طرحی است که از قبل از چهارراه جهان کودک یعنی از اتوبان شهید حقانی به سمت جهان کودک( شرق به غرب) تونلی را خواهیم داشت که این تونل از زیر میدان ونک و اتوبان ملاصدرا عبور می‌کند و در بزرگراه شهید چمران به روی سطح خواهد آمد یعنی تونلی است که بالغ بر 2 هزار متر طول مسیر آن خواهد بود.

شهردار منطقه 3 اضافه کرد: با این اتفاق بخشی از میدان ونک را به زیر سطح خواهیم برد، یعنی سواره‌رو به پایین منتقل و خود میدان به یک پیاده راه تبدیل خواهد شد؛ در واقع در محدوه میدان ونک فضایی سه طبقه را خواهیم داشت؛ تونلی که از زیر عبور می‌کند، یک طبقه فضای ماشین‌رو که قرار است از زیر سطح اصلی عبور کند و فضای پیاده راهی که روی سطح است.

وی ادامه داد: البته این طرح غایی و نهایی میدان ونک است و شاید دسترسی به آن سالها به طول بینجامد ولی اولویت در این طرح، ابتدا ایجاد تونل و سپس ایجاد زیرگذر میدان ونک و پس از آن ایجاد مسیر پیاده‌راه در روی سطح است تا بتوانیم فضای میدان را از حالت شلوغی فعلی، خارج کنیم که امیدواریم مقدمات اجرایی این طرح هر چه زودتر فراهم شود.

جوانی تاکید کرد: همه سازمان‌ها و نهادهای مرتبط چه در داخل و چه در خارج از شهرداری باید برای اجرای این طرح کمک کنند. مثلا بخش منظر شهری و زیباسازی و تغییر بافت فضای پیرامونی میدان ونک را در این طرح خواهیم داشت و معاونت های خدمات شهری، فنی و عمرانی و حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در داخل درگیر این طرح خواهند بود و در خارج از مجموعه شهرداری نیز این طرح، مصوبات شورای عالی معماری و شهرسازی در وزارت راه را لازم دارد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر