کد خبر: 184678
A

واکنش رئیس خانه مداحان به ساخت بنا در محوطه عمارت فخرالدوله: ارتباطی با شهرداری ندارد اما عده‌ای می‌خواستند سیاسی کاری کنند

رئیس هیئت مدیره خانه مداحان گفت: ساخت بنا در محوطه عمارت فخرالدوله ارتباطی به شهرداری ندارد و وزارت میراث فرهنگی باید در این خصوص تعیین تکلیف کند.

واکنش رئیس خانه مداحان به ساخت بنا در محوطه عمارت فخرالدوله: ارتباطی با شهرداری ندارد اما عده‌ای می‌خواستند سیاسی کاری کنند

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ مرتضی طاهری رئیس هیئت مدیره خانه مداحان، درخصوص ساخت مقبرة‌الشهداء در محوطه عمارت فخرالدوله با بیان اینکه اجازه ساخت این سازه هیچ ارتباطی با شهرداری ندارد، اظهار کرد: میراث فرهنگی است که باید به ما بگوید که این بنا را بسازیم یا خیر.

وی افزود: ساخت بنا هیچ تزاحمی با ساختمان عمارت فخرالدوله ندارد و اگر تزاحم در احداث و نصب و حذف وجود داشته باشد، میراث فرهنگی اجازه ساخت و ادامه آن را نمی‌دهد؛ البته بنده وقتی با حضور در محل، بنا را دیدم نپسندیدم. این سازه ضمن اینکه باید سرپناهی برای زائران باشد، نباید عریض و طویل و حجیم باشد تا مانع دیده شدن نشود.

طاهری همچنین تصریح کرد: با توجه به این موضوع تصمیم گرفتیم ساخت متوقف شود تا ادامه ساخت آن، اصولی‌تر و با مشورت کامل‌تر دنبال شود؛ هرچند اگر بنا ساخته شده بود هیچ تزاحمی با عمارت نداشت و به دید آن آسیب نمی‌زد. حتی آجرها نیز همرنگ و همسان با آجرهای دیوارهای این عمارت است.

وی در ادامه یادآور شد: درنهایت با همفکری میراث فرهنگی و متخصصین اقدامی ارزشمند و بدون دغدغه برای دغدغه‌مندان حفظ بناهای تاریخی، انجام خواهد شد.

رئیس هیئت مدیره خانه مداحان تأکید کرد: درمجموع این موضوع ارتباطی با شهرداری ندارد اما عده‌ای می‌خواستند سیاسی کاری کنند.

منبع: شهر

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر