کد خبر: 20038
A

مدیر یک سایت جعلی جویندگان کار را سرکیسه کرد

مردی که با راه اندازی یک سایت کاریابی اقدام به کلاهبرداری کلان از جویندگان کار کرده بود، تحت تعقیب قرار گرفت.

مدیر یک سایت جعلی جویندگان کار را سرکیسه کرد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران: چندی قبل مردی با حضور در دادسرای ناحیه دو شیراز مدعی شد که فریب یک نفر را خورده است. ماموران در تحقیق از شاکی متوجه شدند که فردی با ساختن صفحه هایی در اینترنت و... به عنوان سایت های کاریابی تحت شرکت ابرکهکشان تجارت، تعدادی را فریب داده و به اهداف خود در زمینه کلاهبرداری از جویندگان کار رسیده است.
با توجه به حساسیت موضوع، پرونده ای تشکیل و تحقیقات برای مشخص شدن این مساله آغاز شد. ماموران در ابتدا خود را در مقابل یک پرونده پیچیده دیده از این رو شاکی برای ادامه تحقیقات به مرکز پلیس احضار شد.
با شنیدن ادعای مرد جوان جستجوهای ویژه برای یافتن متهم ادامه پیدا کرد تا عاقبت ماموران پلیس فتا سرنخ هایی به دست آورده و از این رو تحقیقات خود را در این رابطه متمرکز کردند.
در ادامه ازمالباخته تحقیق شد. وی گفت: مدتی قبل در یک صفحه اینترنت ثبت نام کرده و مشخصات خود را در آن سایت گذاشتم تا در زمینه بازاریابی اینترنتی و فروش کالا فعالیت کنم.
وی ادامه داد: پس از مدتی جوانی با چرب زبانی هایش نظرم را جلب کرد و از من خواست که مبلغی پول برای ثبت نام بپردازم و من هم به دلیل اینکه به کار کردن نیاز داشتم قبول کردم اما پس از مدتی متوجه شدم که این سایت فقط با قصد کلاهبرداری
راه اندازی شده است.
با توجه به اظهارات این فریب خورده، تحقیقات در این خصوص متمرکز و دریافتند که تعداد زیادی به بهانه های مختلف در سایت های مختلفی ، ثبت نام کرده اند. از این رو تعدادی از این فریب خورده ها شناسایی و از آنها تحقیق شد در نهایت ماموران با جمع آوری دلایل و مدارکی این سایت کاریابی را فیلتر کرده و تحقیقات خود را برای دستگیری و شناسایی صاحب آن آغاز کردند.
گفتنی است شاکیان می توانند برای شکایت به دادسرای ناحیه دو شیراز شیراز مراجعه کنند.
راه تامین امنیت رایانه
فریب افراد با عناوین مختلف از جمله ازدواج در محیط سایبری بسیار آسان است که علت اصلی آن پنهان ماندن هویتهای واقعی است زیرا افراد میتوانند با مدارک جعلی و هویت دروغین در این سایت ها عضو شوند و خود را در قالب افرادی دیگر نشان دهند.
زنان و دختران بسیاری از طریق سایت های همسریابی فریب خورده و زمینه ورود آنان به مراکز خاص برای سوءاستفاده فراهم شده است و امکان پیگیری در برخی موارد ممکن نیست زیرا کلاهبرداران با مدارک جعلی عضو شده و در اکثر موارد در قوانین اولیه سایت عنوان شده است که آنها هیچگونه مسئولیتی در قبال افراد ندارند.
 ابتدا کل اطلاعاتی را که در هاردتان ذخیره نموده اید و داشتن آنها را ضروری می دانید در حافظه جانبی اعم از هارد اکسترنال (خارجی) سی دی یا فلش مموری بسته به حجم اطلاعات فوق، ذخیره نموده سپس همان حافظه های جانبی را از کامپیوتر جدا نمایید.
سپس کل درایوها را فرمت از نوع کند نمایید و یک سی دی ویندوز دارای برنامه بوت ایبل خودکار، در دستگاه قرار داده کامپیوتر را ری استارت نموده و برنامه بوت را اجرا نمایید، کل درایوها را حذف و از بین ببرید چون بعضی فایل های جاسوس بین فاصله دو درایو مخفی می شوند و نرم افزارهای امنیتی نمی توانند آنها را شناسایی نمایند. سپس مجدداً پارتیشن بندی (درایو سازی) نموده و ویندوز و برنامه های کامپیوترتان را نصب نمایید.
 پس از ساخت کانکشن اینترنت، در اولین مراجعه در اینترنت سریعاً یک نرم افزار امنیتی از یکی از سایتهای معتبر دانلود و نصب نمایید. سپس نرم افزار فوق را به روز رسانی نمایید.
 هنگام وارد نمودن رمز خود در سایت های بانکی و یا مشابه (خرید اینترنتی) که از شما شماره حساب و رمزتان را میخواهند حتما از کیبورد مجازی آن سایت و یا کیبورد کامپیوترتان استفاده کنید.
 از ذخیره اطلاعات فوق در کامپیوتر از طریق کلیک کردن سایت مربوطه خودداری نمایید مگر آنکه نیاز باشد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر