این خطوط تلفنی را در شرایط جنگی به خاطر بسپارید
رئیس سازمان بهزیستی گفت:این سازمان بر اساس وظایف قانونی، سابقه، تخصص و زیرساختی که دارد، از طریق صدای مشاور با خط تلفن ۱۴۸۰ و خط تلفن ۱۲۳ اورژانس اجتماعی به ارائه خدمات به مردم مشغول است.

سید جواد حسینی رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه در هر بحرانی یکی از حوزههایی که مردم نیازمند دریافت خدمات هستند در حوزه حمایتهای اجتماعی و روانی است، تاکید کرد: طبیعتا در شرایط فعلی کشور، هر جا که مورد نیاز باشد، بهزیستی این خدمات را به مردم ارائه خواهد کرد.
وی افزود: این سازمان بر اساس وظایف قانونی، سابقه، تخصص و زیرساختی که دارد، از طریق صدای مشاور با خط تلفن ۱۴۸۰ و خط تلفن ۱۲۳ اورژانس اجتماعی به ارائه خدمات به مردم مشغول است.
رئیس سازمان بهزیستی گفت: در چارچوب برنامههای مدونی که وجود دارد، با هماهنگی کمیته مدیریت بحران، در موارد ضروری تیم اورژانس اجتماعی ـ متشکل از مددکاران اجتماعی و روانشناسان ـ با خودرو اورژانس اجتماعی و تیم محب (حمایت روانی و اجتماعی) در محلهایی که حادثه ایجاد شود حضور مییابند و خدمات را به صورت رایگان ارائه میکنند.
حسینی اضافه کرد: خط تلفن ۱۴۸۰ به صورت رایگان در خدمت مردم است و میتوانند سؤالات و مشاورههای لازم را در چنین شرایطی از کارشناسان سازمان بهزیستی دریافت کنند. این خدمات شامل مشاورههای فردی، خانوادگی و گروهی و همچنین مداخلات روانی - اجتماعی برای کاهش استرس و اضطراب ناشی از بحران است.
وی متذکر شد: سازمان بهزیستی کشور با بهرهگیری از تجربیات گذشته در مدیریت بحرانها، برنامههای ویژهای برای آمادگی و پاسخگویی به نیازهای روانی - اجتماعی در شرایط اضطراری تدوین کرده است. تیمهای محب (مداخلات حمایتی روانی اجتماعی در بحران) به منظور ارائه خدمات فوری و تخصصی در مناطق آسیبدیده آموزشهای لازم را دیدهاند و همواره در حال بهروزرسانی دانش و مهارتهای خود هستند.