کد خبر: 28783
A
نوذرپور رئیس جامعه مهندسان شهرساز :

تهران شرایط ریسک را ندارد/دکتر نجفی با شناخت کافی معاونان خود را انتخاب کرده است

رئیس جامعه مهندسان شهرساز با اشاره به پیچیدگی های تهران در زمینه های مختلف گفت: تهران شرایط ریسک را ندارد و برای انتخاب مدیران تخصص و تجربه ملاک اصلی است.

تهران شرایط ریسک را ندارد/دکتر نجفی با شناخت کافی معاونان خود را انتخاب کرده است

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران؛ نوذر پور با اشاره به اینکه معاونان منتخب شهرداری تهران علاوه بر اینکه تخصص لازم در حوزه کاری خود، تجربه فعالیت‌های مرتبط را نیز در کارنامه کاری خود دارند، تصریح کرد: بنابراین با توجه به دو مولفه ذکر شده ایراد خاصی از این منظر، بر معاونانی که انتخاب شده اند، وارد نیست.
وی افزود: سوابق تحصیلی معاونان شهردار تهران نیز نشان می دهد حتی از لحاظ آکادمیک در دانشگاه های شاخص تحصیل کرده و از لحاظ جایگاه علمی در رده قابل قبولی قرار داشته و تجربیات ارزشمندی نیز در تخصص کاری خود دارند.
رئیس جامعه مهندسان شهرساز با بیان اینکه دکتر نجفی با شناخت کافی معاونان خود را انتخاب کرده است، اظهار کرد: در حوزه مدیریت موضوعی که از اهمیت بیشتری برخوردار است تخصص، تجربه و کاردانی افراد است و سن درمورد این موضوع ملاک نیست.

به گفته وی تا جایی که قانون اجازه می دهد منعی برای انتصاب مدیران باتجربه وجود ندارد، چناچه در قانون مدیریت خدمات کشوری نیز استفاده از بازنشستگان در رده های مدیریتی بالا مجاز اعلام شده است؛ بنابراین استفاده از نیروها را قانون تعریف می کند و ملاک، قانون و ضوابط قانونی است و ما نباید بر اساس عرف اظهار نظر کنیم.
این کارشناس مسائل شهری با بیان اینکه شهر تهران با پیچیدگی های خود نیازمند مدیران متخصص و باتجربه مدیریتی در سطح کلان است، گفت: مدیران باید هم تخصص مرتبط و هم تجارب متناسب داشته باشند، بر همین اساس نباید به صرف جوانگرایی و استفاده از بانون این دو مسئله را نادیده بگیریم.
وی خاطرنشان کرد: معتقدیم در شرایط برابر جوانان و بانوان درصورت برخورداری از تجربه و تخصص در اولویت قرار دارند اما این موضوع نباید به صورت صوری و نمایشی صورت گرفته و مصالح شهر نادیده گرفته شود، چرا که هرگونه خطا به ضرر مردم و شهر خواهد بود.
نوذرپور تصریح کرد: در شرایط فعلی، تهران شرایط ریسک را ندارد و مبنای انتخاب مدیران باید تخصص و تجربه باشد. امیدواریم در دوره مدیریتی معاونان جدید شهرداری، عقب ماندگی ها در حوزه حمل و نقل ریلی و اتوبوسرانی جبران شود و شاخص های مندرج در برنامه ها محقق شود.

وی خاطر نشان کرد: در حوزه شهرسازی نیز امید است با حضور دکتر حجت به عنوان متخصص این حوزه رابطه بین شهرسازی و درآمدزایی قطع شود و شهرسازی مبنای اقدامات شهرداری از جمله عمران و خدمات شهری قرار نگیرد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر