کد خبر: 30927
A

انتقاد نژاد بهرام از کوتاهی اوقاف در نگهداری باغ 3000 متری اراج

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران از کوتاهی سازمان اوقاف برای نجات باغ 3000 متری در منطقه یک خبر داد.

انتقاد نژاد بهرام از کوتاهی اوقاف در نگهداری باغ 3000 متری اراج

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، زهرا نژاد بهرام صبح امروز در تذکر پیش از دستور خود با اشاره به تخریب باغ 3000 متری اوقاف در محله اراج، گفت: این باغ وقف زائران حسینی شده است که مملو از درختان مثمر و غیر مثمر شده است که متاسفانه مالک این باغ یعنی سازمان اوقاف نسبت به نگهداری از این باغ 3000 متری کوتاهی می‌کند.

وی با بیان اینکه شبکه آب‌رسانی این باغ بر اساس سلسله قنوات بالادستی است که متاسفانه سال‌هاست لایروبی نشده است، گفت: سازمان اوقاف علاقمند است که زمین این باغ را از فضای سبز به کاربری مسکونی بدل کند و حتی در مدیریت شهری قبلی نیز تفاهم‌نامه دو طرفه برای تغییر کاربری امضاء شده بود که ناتمام باقی ماند.

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران با بیان اینکه در سال‌های گذشته آتش سوزی مشکوکی در این باغ اتفاق افتاد، گفت: عدم آبیاری باغ توسط مالک و همچنین تبدیل قسمتی از باغ به محل تخلیه نخاله‌های ساختمانی سوال برانگیز است و این در حالیست که مالک در مقابل اقدام شهرداری برای آبیاری کارشکنی می‌کند.

وی افزود: لازم است شهرداری تهران در اسرع وقت این گزارش را به مقامات قضایی اعلام کند تا لغو مالکیت باغ و در اختیار قرار گرفتن این باغ به نفع مردم در دستور کار قرار گیرد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر