کد خبر: 31676
A

پیام تسلیت استاندار کردستان برای جان باختگان حادثه زلزله

بهمن مرادنیا استاندار کردستان روز دوشنبه و در پی حادثه تلخ زلزله در استان‌های کرمانشاه، کردستان و ایلام و کشته و زخمی شدن جمعی از مردم استان کرمانشاه با صدور پیامی این حادثه را تسلیت گفت.

پیام تسلیت استاندار کردستان برای جان باختگان حادثه زلزله

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، متن پیام تسلیت استاندار کردستان به حادثه دیدگان زلزله شامگاه یکشنبه استان کرمانشاه به این شرح است:

واقعه تلخ زمین‌لرزه در استان‌های کرمانشاه، ایلام و کردستان و جان باختن و زخمی شدن جمعی از هموطنان عزیزمان در شهرهای تابعه استان کرمانشاه و مناطقی از کردستان عراق و ایراد خسارت‌های مالی به مردم استان کردستان و مناطق همجوار، موجب تاسف و تالم ملت بزرگ ایران، خصوصا مردم نوعدوست استان کردستان شد.

ما مردمانی هستیم که هزاران سال با هم و در کنار یکدیگر زندگی کرده‌ایم و همواره یار و غمخوار یکدیگر در بلایا بوده‌ایم. 

مردم کردستان به ویژه سابقه و تجربه‌ای طولانی و تاریخی از نوع‌دوستی و مهربانی را در حوادث متعدد دارند که چهره انسانی آنان را متمایز می‌کند و اعلام همدردی‌ها و کمک‌های آنان در این حادثه، نشان دهنده و گواهی بر فرهنگ والای انسانی آنان است.

اینجانب ضمن اعلام مراتب آمادگی استان کردستان و تمامی ادارات و ارگان‌های تابعه برای کمک و امدادرسانی به مناطق زلزله‌زده، این ضایعه دردناک را به مردم شریف کرمانشاه خصوصا خانواده محترم جان‌باختگان و داغدیده تسلیت عرض نموده و خاضعانه از ایزد منان برای درگذشتگان رحمت و غفران الهی و برای مجروحان واقعه، شفای عاجل و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت می‌نمایم.

به گزارش ایرنا از مرکز لرزه نگاری کشوری، زمین لرزه ای به بزرگی 7 و 3 دهم ریشتر در ساعت 21 و 48 دقیقه و 16 ثانیه شامگاه یکشنبه استان های غربی کشورمان را لرزاند.

مرکز وقوع این زمین لرزه استان کرمانشاه حوالی ازگله در طول جغرافیایی 45.9، عرض جغرافیایی 34.84 و عمق 11 کیلومتری زمین بوده است.

این زمین لرزه در پنج کیلومتری ازگله، 25 کیلومتری تازه آباد، 37 کیلومتری باینگان، 112 کیلومتری سنندج و 122 کیلومتری کرمانشاه روی داده است.

مسئولان کشوری تا ساعت 10 صبح امروز دوشنبه، آمار تلفات را زلزله غرب کشور 207 کشته و 2504 مصدوم اعلام کرده اند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر