کد خبر: 31771
A

امدادرسانی به زلزله زدگان در فرودگاه کرمانشاه

تعداد زیادی از امدادگران اورژانس، هلال احمر، سپاه، بسیج، ارتش و نیروی انتظامی هم اکنون در فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی کرمانشاه حضور دارند و در حال انتقال مصدومان از طریق بالگرد و هواپیماها به مراکز درمانی تهران هستند.

امدادرسانی به زلزله زدگان در فرودگاه کرمانشاه
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، به کرمانشاه، عملیات امداد و نجات به زلزله زدگان غرب کشور به 2 بخش عملیات آواربرداری و جستجوی مصدومان و نیز انتقال مصدومان به مراکز درمانی و انتقال به فرودگاه کرمانشاه جهت اعزام به مراکز درمانی شهر تهران تقسیم شده است.
در همین ارتباط تعداد زیادی از بالگردهای هلال احمر، اورژانس و هوانیروز در فرودگاه کرمانشاه حضور دارند و آماده انتقال مصدومان به مراکز درمانی تهران هستند.
گفته می شود از عصر امروز تا امشب حدود 300 مصدوم برای ادامه عملیات درمانی به مراکز درمانی تهران منتقل خواهند شد.
بر اساس مشاهده خبرنگار ایرنا، تعداد زیادی از این مصدومان از نواحی مختلف اندام ها دچار شکستگی هستند و وضعیت عمومی بیشتر مصدومان رضایت بخش است.
امکانات مناسبی در شهر کرمانشاه و سرپل ذهاب وجود دارد و عملیات امداد و نجات به زلزله زدگان با بهترین شکل و نظم مناسب در حال انجام است و در حال حاضر بسیاری از آمبولانس ها، مصدومان را برای انتقال به تهران در فرودگاه کرمانشاه منتقل کرده اند.
دستگاههای اجرایی از جمله هلال احمر، بسیج و سپاه و شهرداری ها و سایر سازمان های دولتی و خصوصی اقلام مورد نیاز از جمله پتو، چادر، مواد خوراکی و دارویی به زلزله زدگان توزیع می کنند.
هوای امشب کرمانشاه نسبتا سرد است اما این سردی هوا مانع از ارائه خدمات مطلوب به زلزله زدگان نشده و نیروهای امدادی از دستگاههای مختلف پذیرای مصدومان هستند.
طبق مشاهده خبرنگار ایرنا در فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی عملیات امداد مصدومان با تمامی ظرفیت و با سرعت و دقت در حال انجام است و در حال حاضر تعدادی از مصدومان توسط بالگردها و هواپیما در حال انتقال به تهران هستند.
شمار کشته ها و مصدومان براساس اعلام مسئولان تا این لحظه(ساعت17:00دوشنبه) در استان کرمانشاه 407 کشته و 6 هزار و700 مصدوم است و اکنون مسئولان برای بررسی وضعیت و برنامه ریزی در منطقه حضور دارند.
به گزارش ایرنا، به دنبال وقوع زمین لرزه در غرب کشور، رهبر معظم انقلاب در پیام تسلیتی به ملت ایران همه دستگاه های لشکری و کشوری را با همه توان و امکانات خود و سرعت عمل در کمک رسانی به آسیب‌ دیدگان فرا خواندند.
رئیس جمهوری نیز از لحظات اولیه وقوع زمین لرزه در تماس تلفنی با وزیر کشور و استاندار کرمانشاه دستورات لازم برای امداد رسانی سریع به حادثه دیدگان را صادر کرد .
دکتر روحانی همچنین صبح امروز (دوشنبه) معاون اول خود را مامور رسیدگی به وضعیت حادثه دیدگان کرد و به وزیران کشور و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای حضور در منطقه حادثه دیده دستور داد.
وی همچنین قرار است فردا (سه شنبه) برای دیدار با مردم، همدردی با آسیب دیدگان و بررسی مسائل، مشکلات و نیازهای مناطق زلزله زده به استان کرمانشاه سفر کند.
کمک رسانی به آسیب دیدگان این واقعه در مناطق آسیب دیده کرمانشاه با مشارکت دستگاه های امدادی و خدمات رسان و همچنین نیروهای مردمی، بسیج، سپاه و ارتش از زمان وقوع حادثه تا این لحظه همچنان ادامه دارد.
چندین مقام کشوری و لشکری از جمله وزیران کشور، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به همراه قائم مقام این وزارتخانه، معاون وزیر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور و فرمانده کل ارتش با هدف همدردی با مردم، برنامه ریزی خدمات، بررسی نیازمندی ها و نظارت بر کمک رسانی ها در این مناطق زلزله زده حضور دارند.
استانداران و نمایندگان ولی فقیه در استانها با پیامهای تسلیتی برای بازماندگان آرزوی صبر کردند و کمک های امدادی از استانها نیز به مناطق زلزله زده همچنان در حال ارسال است.
مسئولان ضمن ابراز همدردی با حادثه دیدگان، در بخش های مختلف اعم از بیمه تامین اجتماعی، خدمات و امکانات بهداشتی و درمانی، گازرسانی، آوار برداری ، تعداد جانباختگان و مصدومان ، وضعیت سوخت رسانی به مناطق زلزله زده و غیره اقدامات لازم را انجام دادند.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر