کد خبر: 32418
A

ارسال بیش از 300 تن اقلام ضروری از پایگاه هوایی مهرآباد برای زلزله زدگان

فرمانده پایگاه یکم شکاری نیروی هوایی ارتش گفت: بیش از 300 تن اقلام مورد نیاز از پایگاه هوایی شهید سرلشکر خلبان لشگری نهاجا تا کنون برای کمک رسانی به زلزله زدگان استان کرمانشاه انتقال یافته است.

ارسال بیش از 300 تن اقلام ضروری از پایگاه هوایی مهرآباد برای زلزله زدگان
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، از ارتش جمهوری اسلامی ایران، امیرسرتیپ دوم خلبان محمد تسویه چی، افزود: این میزان بار شامل چادر، زیرانداز، پتو، مواد غذایی کنسروی، آب معدنی، لباس گرم، اقلام دارویی و تجهیزات پزشکی با انجام 16 سورتی پرواز توسط هواپیماهای ترابری سنگین نیروی هوایی ارتش اعم از سی 130، بوئینگ 707 و 747 و ایلوشین انجام گرفته است.
وی گفت: با توجه به اینکه هواپیماهای اعزام شده به منطقه مجهز به برانکارد بودند در بازگشت از کرمانشاه ماموریت انتقال بیش از 90 مجروح همراه با خانواده های آنها و همچنین ترابری تیم های امدادی و پزشکی را نیز برعهده داشتند.
امیر تسویه چی با اشاره به آمادگی بالا و تحرک سریع نیروی هوایی ارتش در ماموریت های محوله به این نیرو تصریح کرد: از همان دقایق پس از وقوع زلزله طبق هماهنگی انجام شده با دستگاه های ذیربط بارگیری و انتقال محموله های مورد نیاز برای آسیب دیدگان زلزله به عمل آمد و خوشبختانه انتقال و توزیع به موقع اقلام ضروری در منطقه عملیات امدادرسانی را شتاب بیشتری بخشید.
فرمانده پایگاه یکم شکاری مهرآباد در ادامه با اشاره به ازدحام مردم در مقابل این پایگاه برای اهدای کمک های خود به زلزله زدگان گفت: به منظور هماهنگی بهتر و تسریع در بسته بندی و ارسال محموله های امدادی به مناطق مورد نیاز، هموطنان کمک های اهدایی خود را به جمعیت هلال احمر تحویل دهند تا از این طریق بارها و محموله ها جهت بارگیری هوایی به پایگاه منتقل شود.
به گزارش ایرنا، زلزله ای به بزرگی 7.3 ریشتر ساعت 21 و 48 دقیقه شامگاه یکشنبه (بیست و یکم آبان ماه) استان کرمانشاه و مناطقی از عراق را لرزاند.
این زلزله در استان کرمانشاه حوالی ازگله در عمق 11 کیلومتری زمین روی داد.
شدت این زمین لرزه به اندازه ای بود که در بیشتر استان ها و برخی کشورهای منطقه نیز احساس شد.
براساس آخرین اطلاعات اعلام شده، تاکنون در این زمین لرزه 9388 نفر نیز مصدوم شده اند و 436 تن هم جان باختند .
این زلزله به هفت شهرستان و یک هزار و 950 روستای استان کرمانشاه خسارت وارده کرده است.
به گفته معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه، بیش از 31 هزار واحد مسکونی در این زلزله به طور کامل تخریب و یا دچار خسارت کلی و جزیی شده است.
اجتمام **2181**1021
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر