کد خبر: 32873
A

آیت الله سبحانی: روابط میان دولت و حوزه علمیه نزدیکتر شود

آیت الله جعفر سبحانی از مراجع عظام تقلید بر لزوم نزدیکتر شدن روابط میان دولت و حوزه علمیه تاکید کرد.

آیت الله سبحانی: روابط میان دولت و حوزه علمیه نزدیکتر شود
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، وی عصر یکشنبه در دیدار رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور افزود: دراین رابطه نیاز است که روابط رئیس جمهوری و کابینه دولت با حوزه علمیه بیش از گذشته باشد.
وی دربخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم کاهش تنش میان کشورهای اسلامی ، استفاده از دیپلماسی مبتنی بر عقل و تدبیر را گره گشای بسیاری از مشکلات منطقه دانست و ادامه داد: درهر مقطعی که از سیاست و عقل استفاده شده ، مشکلات کشور نیز مرتفع شده است.
وی همچنین در بخشی از سخنان خود دعا برای بارش باران را خواستار شد و گفت: خطبا در نمازها ازمردم بخواهند دعای باران را بخوانند تا شاهد نزول رحمت الهی باشیم.

** محمد باقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور نیز در این دیدار رسیدگی ویژه به وضعیت خانوارهای آسیب دیده در زلزله از یک طرف و مسائل مربوط به توسعه و آبادی کشور در حال پیگیری است.
وی گفت: در روزهای آینده رئیس جمهوری برای شرکت در اجلاس مشترک ایران، ترکیه و روسیه به روسیه سفر خواهد کرد که توافق های این اجلاسیه در خصوص مواجهه با ترویست در سوریه برای پایان بحران و ایجاد آرامش در سوریه بسیار موثر است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به پیچیدگی های سیاسی منطقه گفت: همزمانی برجام و مباحث منطقه ای ،مسائل متنوعی است که دولت و رئیس جمهوری با آن مواجه است و فرجام نیکوی این مسال نیازمند دعای مراجع است.
وی ادامه داد: با توجه به شرایط کنونی منطقه نیازمند گسترش مناسبات با کشورهای منطقه هستیم چرا که اسراییل تنها کشوری است که از تخاصم میان کشورهای اسلامی سود می برد.
محمد باقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه امروز به منظور زیارت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) و دیدار با مراجع عظام تقلید به قم سفر کرد.
نوبخت همچنین با آیات الله مکارم شیرازی ، نوری همدانی و وحید خراسانی و آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور و رئیس جامعه المصطفی العالمیه دیدار کرد.
7404/ 6133/ خبرنگار- محمد زمانی راد **انتشار- جعفرمسلمی
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر