کد خبر: 32867
A

مراسم بزرگداشت هفتمین روز درگذشت جانباختگان زلزله کرمانشاه برگزار شد

مراسم بزرگداشت هفتمین روز درگذشت جانباختگان زلزله استان کرمانشاه عصر امروز (28 آبان) با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی و جمعی دیگر از مسئولان در مسجد جامع کرمانشاه برگزار شد.

مراسم بزرگداشت هفتمین روز درگذشت جانباختگان زلزله کرمانشاه برگزار شد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، در این مراسم که با حضور جمع زیادی از مردم کرمانشاه برگزار شد، مداحان به مرثیه سرایی پرداخته و قاریان قرآن نیز آیاتی از کلام الله مجید را برای شادی روح جانباختگان تلاوت کردند.
مداحان اهل بیت عصمت و طهارت همچنین در غم شهادت امام رضا (ع) نیز به نوحه سرایی پرداخته و مردم عزادار کرمانشاه نیز اشک ماتم ریختند.
حجت الاسلام ابوالفضل صابری اراکی عضو جامعه مبلغین کشور و استاد حوزه و دانشگاه نیز در این مراسم با ابراز تسلیت به مناسبت درگذشت جمعی از هموطنان در زلزله مهیب کرمانشاه، اظهار کرد: در این آزمون دشوار، مردم و دولت سربلند بیرون آمدند.
وی افزود: پس از وقوع حادثه دلخراش زلزله کرمانشاه همه ملت ایران در کنار مسئولان به یاری زلزله زدگان شتافته و هرآنچه را که در توان داشتند برای تسکین آلام حادثه دیدگان به کار بستند.
حجت السلام صابری اراکی گفت: مسئولان ارشد استان کرمانشاه نیز به خوبی توانستند این حادثه ناگوار و بحران بزرگی که ایجاد شد را مدیریت و کم کم شرایط را به حالت عادی باز گردانند.
این استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: البته در این بین پیام تسلی بخش رهبر فرزانه انقلاب و تاکید ایشان بر بسیج تمامی امکانات برای خدمات رسانی به مردم زلزله زده از غم و اندون آنان کاست.
وی گفت: زلزله کرمانشاه به ما یادآوری کرد که باید پیش از آنکه اتفاق ناگواری رخ دهد به فکر باشیم و امیدوارم دولت از این پس نسبت به پرداخت تسهیلات برای مقاوم سازی واحدهای مسکونی قدم های جدی تری بردارد.
حجت الاسلام صابری در پایان گفت: وقوع پدیده های طبیعی مانند زلزله و سیل در واقع قیامت و آخرت را به یاد ما می اندازد تا دل به دنیا و تعلقات آن نبندیم.
علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، وزرای نیرو، آموزش و پرورش، اقتصاد و دارایی، امام جمعه و استاندار کرمانشاه، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، امام جمعه اهل سنت و فرماندار کرمانشاه از جمله مسئولان حاضر در مراسم بزرگداشت هفتمین روز درگذشتگان حادثه زلزله بودند.
زلزله 7.3 ریشتری یکشنبه قبل استان کرمانشاه 436 کشته و 10 هزار و 179مصدوم به جا گذاشت.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر