کد خبر: 34953
A

همکاری های قضایی ایران و ارمنستان توسعه می یابد

حجت الاسلام والمسلمین منتظری دادستان کل ایران با ارتور داوتیان داستان کل ارمنستان دیدار و دو طرف درخصوص توسعه همکاری های قضایی گفت و گو کردند.

همکاری های قضایی ایران و ارمنستان توسعه می یابد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، حجت الاسلام منتظری روز سه شنبه در جریان حضور در سن پترزبورگ روسیه برای شرکت در پانزدهمین اجلاس دادستان های کل کشورهای عضو شانگهای، با ارتور داوتیان داستان کل ارمنستان دیدار و گفت وگو کرد.
در این دیدار دو طرف در مورد راه های توسعه همکاری قضایی و تحرک بخشیدن به آنها گفت و گو و تبادل نظر کردند.
دادستان کل ایران به روابط خوب میان دو کشور همسایه اشاره و بر همکاری دادستانی های دو کشور به ویژه در رسیدگی به جرائم و استرداد محکومین تاکید کرد.
منتظری همچنین خواستار به وضعیت شهروندان محکوم ایرانی در ارمنستان و استرداد آنها شد.
دادستان کل ارمنستان نیز با استقبال از همکاری بین مراجع قضایی دو کشور، از همتای ایرانی خود دعوت کرد که در مراسم یکصدمین سالگرد تاسیس دادستان ارمنستان شرکت کند.
حجت الاسلام و المسلمین منتظری دادستان کل کشورمان روز سه شنبه با یوری چایکا دادستان کل روسیه نیز در سن پترزبورگ دیدار و گفت وگو کرد و دو طرف تفاهم نامه همکاری های قضایی دوکشور را امضا کردند.
اجلاس دادستان های کل شانگهای روز چهارشنبه آغاز و تا روز پنجشنبه ادامه می یابد.
در این اجلاس منطقه ای نمایندگان کشورهای شرکت کننده در مورد موضوع های مهمی همچون مقابله با جنایت هایی که با استفاده از فناوری مدرن ارتباطی صورت می گیرد و راه های پیشگیری از آن به ویژه علیه کودکان و نوجوانان و نحوه هماهنگ سازی قوانین مربوطه گفت وگو می کنند.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر