کد خبر: 35886
A

چرخه اقتصاد دارویی با حضورفعالان این حوزه هفته آینده درمجلس بررسی می شود

رئیس فراکسیون غذا و دارو مجلس شورای اسلامی گفت: چرخه اقتصاد دارویی با حضور نمایندگان از صنف تولیدکنندگان، واردکنندگان و توزیع‌کنندگان این حوزه هفته آینده در مجلس بررسی می شود.

چرخه اقتصاد دارویی با حضورفعالان این حوزه هفته آینده درمجلس بررسی می شود
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، همایون هاشمی با بیان این که هم اکنون به دلیل برخی مشکلات موجود در حوزه اقتصاد صنعت دارو، اظهارکرد: براساس آماری که انجمن واردکنندگان و تولیدکنندگان داخلی دارو ارائه داده‌اند، حدود سه هزار میلیارد تومان از سیستم داروخانه‌ها و دولت طلب دارند.
وی با اشاره به این که توزیع‌کنندگان دارو نیزبه همین میزان از داروخانه‌ها طلبکار هستند، بیان داشت: حدود دو هزار میلیارد تومان نیزبخش تجهیزات پزشکی از بیمارستان‌ها و مصرف‌کنندگان طلب دارند، ضمن اینکه این امر به چرخه معیوبی در جریان طرح تحول تبدیل شده است که در چنین شرایطی نمی‌توان انتظار داشت، صنعت دارو بتواند تحولی در حوزه سلامت ایجاد کند.
نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب درمجلس شورای اسلامی ادامه داد: پرداخت نشدن مطالبات صنعت دارو مشکلاتی را در زمینه سرمایه درگردش حوزه دارو و تجهیزات پزشکی ایجاد کرده است، به وطور این که بسیاری از تولیدکنندگان دارو حتی قادر به پرداخت دستمزد کارکنان خود نیز نیستند.
هاشمی با ابراز نگرانی ازعواقب عدم تحقق مطالبات بخش دارو تصریح کرد: بی‌تردید بخش عمده آسیب ناشی ازعدم پرداخت مطالبات صنعت دارو متوجه بیماران شده و همین امر فضای اعتماد و حسن نیت در حوزه اقتصاد دارو و تجهیزات پزشکی را کمرنگ کرده و سرمایه اجتماعی این بخش را به تدریج ازبین می‌برد، کمااینکه تولیدکنندگان دارو به دلیل کمبود منابع با مشکلات متعددی در زمینه حفظ بازار خارجی مواجه شده‌اند.
عضو کمیسیون بهداشت مجلس یادآورشد: هم‌اکنون باید با ورود وزارت بهداشت و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور به رفع مشکلات ایجاد شده در اقتصاد دارویی بپردازیم، تا در پی آن بتوانیم تولیدات دارویی را مطابق با نورم بین‌المللی در اسرع وقت در اختیار مصرف‌کنندگان قرار دهیم.
به گزارش خانه ملت، رئیس فراکسیون غذا و دارو مجلس با انتقاد از عدم توجه ویژه وزارت بهداشت به حوزه دارو و تجهیزات پزشکی افزود: شنیده‌ها حاکی از این است که این وزارتخانه مبالغی را از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور دریافت کرده و در سایر بخش‌ها هزینه کرده است و در این زمینه پرداخت مطالبات دارو و تجهیزات پزشکی را از اولویت خارج ساخته که خود محل سوال است.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر