کد خبر: 38222
A

پروانه سلحشوری:حقوق شهروندی نباید در حد شعار باقی بماند

یکی از نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی با تبیین نقش وکلا در دفاع از حقوق مردم در محاکم قضایی گفت: حقوق شهروندی که مورد تاکید رئیس جمهوری اسلامی ایران است نباید در حد شعار باقی بماند.

پروانه سلحشوری:حقوق شهروندی نباید در حد شعار باقی بماند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، پروانه سلحشوری در بیست و نهمین همایش سراسری کانون های سراسری وکلای دادگستری ایران در تالار بوستان اهواز افزود:اگر وکیل را کنش گر اجتماعی بدانیم نقش وکلا در توسعه اجتماعی و حقوق مدنی بسیار مهم و تعیین کننده است.
وی با تاکید بر اینکه وکلا باید مستقل باشند و هویت خود را حفظ کنند بیان کرد:وکلا به دلیل اینکه با لایه های مختلف جامعه سرو کار دارند از نخبگان هستند و نقش آنان در تبیین حقوق مدنی و تحقق عدالت بی بدیل است.
این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: وکلای ما همواره حق مدار بوده و از دایره عدالت خارج نشده اند لذا بهترین قشری هستند که می توانند در جهت احقاق حقوق مردم گام بردارند هرچند همواره با مخاطراتی نیز رو به رو هستند.
سلحشوری در ادامه با بیان نقش وکلای دادگستری در رفع معضلات اجتماعی اظهار کرد:نقش اجتماعی باید در بستر اجتماعی شکل بگیرد تا توسعه اجتماعی در جامعه ما به معنای دقیق آن محقق شود.
وی با بیان اینکه کانون وکلای دادگستری به عنوان یک نهاد مدنی و انتخابی قادر است نقش اجتماعی عمیق تری در جامعه داشته باشد افزود:بخش اعظم دفاع از حقوق شهروندی برعهده وکلا است لذا وکلا در سیر تحولاتی که در جامعه در حال ظهور است می توانند گام های بلندی در توسعه اجتماعی بردارند.

*مردم همیشه نباید تکلیف مدار باشند بلکه باید دارای حق باشند
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: باید در جامعه آگاهی بخشی صورت بگیرد و نباید همیشه تکلیف مدار باشند بلکه باید دارای حق باشند و ما تمام قد از حقوق مردم دفاع می کنیم.
سلحشوری وکلا را مایه امیدواری مظلوم دانست و افزود: اصرار و پافشاری بر استقلال خود می تواند عدالت را در جامعه محقق کند و اگر استقلال و هویت شما مخدوش شود قادر نخواهید بود که از حقوق مردم دفاع کنید.
وی گفت: کانون وکلای دادگستری همچنان باید به سمت و سوی مردمی شدن حرکت کنند و در احقاق حقوق مردم تردید نکنند.
سلحشوری با ابراز امیدواری از اینکه رئیس کانون وکلای دادگستری خوزستان یک زن است افزود: زنان در مناصب مختلف از جمله وکالت موفق عمل کرده اند و این یک افتخار و فرصت برای جامعه زنان خوزستان است.

* نماینده تهران هستم ولی دل من در خوزستان است
سلحشوری در این همایش گفت: با اینکه نماینده تهران در مجلس هستم ولی خوزستانی هستم و دل من در خوزستان است.
وی با اشاره به اینکه مردم خوزستان با سابقه مبارزاتی و نقش آنان در دفاع مقدس ، مردمی صبور و مومن هستند افزود: خدمت به خوزستان خدمت به کل کشور است و همه ما باید دین خود را به خوزستان قهرمان ادا کنیم.
به گزارش ایرنا بیست و نهمین همایش اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران ( اسکودا) روز چهارشنبه به میزبانی کانون وکلای دادگستری خوزستان با حضور مقامات کشوری ، استاندار خوزستان ،برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی، رئیس دادگستری خوزستان و مقامات قضایی استان در تالار بوستان اهواز گشایش یافت.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر