کد خبر: 38240
A

رییس کل دادگستری استان تهران: تاثیر به سزای فن آوری های نوین در فرآیند دادرسی، غیر قابل انکار است

رییس کل دادگستری استان تهران گفت: تاثیر به سزای فن آوری های نوین در فرآیند دادرسی، غیرقابل انکاراست و باید از نظارت سیستمی بهره برد.

رییس کل دادگستری استان تهران: تاثیر به سزای فن آوری های نوین در فرآیند دادرسی، غیر قابل انکار است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، از روابط عمومی دادگستری استان تهران، غلامحسین اسماعیلی بر استفاده بیشتر از فن آوریهای نوین که تاثیر به سزایی در فرآیند دادرسی دارد و همچنین بهره گیری از نظارت سیستمی چه در مرکز و چه در محل استقرار واحد قضایی و اطلاع رسانی از اقدامات مثبت در حوزه های مختلف برای افکار عمومی تاکید کرد و برای حل مشکلات مطروحه از سوی حاضرین، در حد مقدورات قول مساعد داد.
رییس کل دادگستری استان تهران با تبریک تولدحضرت مسیح(ع) و فرا رسیدن سال نوی میلادی به همکاران مسیحی به بیان این سفارش لقمان حکیم به فرزندش اشاره کرد وگفت: فرزندم، اگر کسی ترا موعظه کرد بپذیر و به آن عمل کن، این موعظه در نزد فرد مومن از عسل مصفی شیرین تر و در نزد شخص منافق، سخت تر از آن است که به پیرمردی گفته شود از نردبان بالا برو.
وی ادامه داد: امروزه متاسفانه اغلب خود را از موعظه بی نیاز می دانیم و این یک آفت است. لذا باید مرتبا درجلسات موعظه شرکت کرده و خود را در معرض آن قرار دهیم. عرصه موعظه بسیار گسترده است، بندگی خدا کردن و رعایت حلال و حرام او و تمکین از قانون و مقررات در جامعه یک وظیفه همگانی است.
رییس کل دادگستری استان تهران تصریح کرد: قضات و کارمندان در تشکیلات قضایی با توجه به اقتضائات شغلی خود بیشتر باید مراتب فوق را رعایت کنند و این موضوع مسلما در رده های بالاتر از حساسیت فوقالعاده ای برخوردار خواهد بود. در صورت تحقق این امر می توان گفت که قضات و کارمندان در دستگاه قضا از بهترین شهروندان جامعه به شمار میروند و اگر در این مسیر نقیصه ای هست باید در جهت رفع آن تلاش کرد.
اسماعیلی با مثبت و امیدوارکننده دانستن گزارشات ارایه شده، این امر را حاکی از ارتقای عملکرد حوزه های مختلف بیان و ابراز امیدواری کرد که این روند در ابعاد مختلف تداوم داشته باشد.
وی تاکیدکرد: حتما سعی شود که در کنار رشد کمی در حوزه های مسئولیت نگاهی به کیفیت نیز داشته باشیم تا خروجی های مفید و موثرعایدمان گردد. از کلیه مدیران حوزه های نظارتی و غیر آن انتظار می روددر کنار آمار و گزارشات عملکردی که به استان ارائه می کنند، حتما موارد مهمی از یافته های خود را در یک زمان مشخص که مفید و کاربردی باشد نیز منعکس کنند.
اسماعیلی افزود: ضمنا حوزه های همعرض از یافته های یکدیگر استفاده کنند و یک هم پوشانی بین بخشی داشته باشند و این امر مسلما آثار ارزشمندی می تواند در پی داشته باشد، از آن جمله می توان به جلوگیری از موازی کاری و هدررفت نیروها اشاره کرد.
براساس این گزارش رئیس کل دادگستری استان تهران و هیئت همراه از ساختمان شماره 3 بازدید بعمل آورد و از نزدیک با همکاران قضایی و اداری به گفتگو پرداخت.
درپایان این جلسه، با اعطای هدیه ای از زحمات علی طاهریان در زمان تصدی قائم مقامی سرپرست حوزه معاونت آمار و فن آوری اطلاعات دادگستری کل استان تهران قدردانی شد.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر