کد خبر: 57901
A
در گفت و گو با دیده بان ایران مطرح شد؛

واکنش محسن سرخو عضو سابق شورای شهر به پولی شدن تونل ها و معابر در تهران: هزینه اداره گران شهر تهران را نباید مردم بپردازند

محسن سرخو در خصوص اظهارات میرلوحی مبنی بر این که " کسی که در تهران زندگی می کند ، باید هزینه های اش را بپردازد، بیان کرد: گفته های ایشان خلاف واقع است. زیرا این قبیل اظهارنظرها مرتبط با افرادی است که از شهرها و استان های دیگر به تهران مهاجرت کرده اند و از امکانات اصلی شهروندان اصیل تهرانی استفاده می کنند. بنده عرض می کنم کسانی که متولد شهر تهران هستند چه گناهی کرده اند که افرادی با این تفکر هزینه های زندگی و عبور و مرور در تهران را چند برابر کنند و مردم این هزینه های گزاف را پرداخت کنند؟

واکنش محسن سرخو عضو سابق شورای شهر به پولی شدن تونل ها و معابر در تهران: هزینه اداره گران شهر تهران را نباید مردم بپردازند

دیده بان ایران: هفته پیش خبری مبنی بر پولی شدن 5 تونل شهری در فضای مجازی منتشر شد، در این خبر آمده بود که معاونت حمل و نقل و ترافیک این هفته پیش‌نویس لایحه‌ای را به معاونت برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شوراهای شهرداری تهران ارائه کرده است که بر اساس آن 5 تونل تهران و اتوبان صدر مشمول دریافت عوارض عبور و مرور می‌شود.

این طرح اگر چه از سوی برخی اعضای شورای شهر تهران مورد انتقاد قرار گرفته، اما پشت پرده حکایت از آن دارد که مدیریت شهرداری تهران تصمیم به انجام آن دارد و در واقع مدیران اصلاح‌ طلب شهری به دنبال گران کردن زندگی در پایتخت هستند.

 

در رابطه با همین موضوع و در پاسخ به این که آیا صحیح است که شهرداری برای جبران کسری بودجه خود دست به گران کردن هزینه زندگی در تهران و پولی کردن عبور و مرور از تونل ها بزند، محسن سرخو، عضو شورای شهر چهارم به خبرنگار دیده بان ایران گفت: یک سری بزرگراه ها، پل ها و تونل ها با هزینه های بسیاری بالایی مثل پل صدر در مناطق خاصی وشمالی تهران ایجاد شده اند که با هزینه ناشی از ساخت آن ها امکان احداث 2 خط مترو وجود داشت.

 

وی ادامه داد: به عبارتی هزینه ایجاد و احداث این بزرگراه ها و تونل های شمالی و پرهزینه در واقع از تمامی ساکنین شهر تهران گرفته می شود که این موضوع دارای ایراد است لذا؛ باید ساز و کاری وجود داشته باشد تا هزینه های بالای ناشی از احداث این پل ها و تونل ها از افراد ضعیف و جنوبی شهر تهران که استفاده زیادی از این پل ها ندارند گرفته نشود به همین دلیل؛ لازم است از افرادی که از این پل ها استفاده می کنند و در واقع عبور و مرور دارند مبلغی دریافت شود.

 

رئیس شورای سیاسی حزب اسلامی کار همچنین خاطرنشان کرد: از سویی دیگر عبور و مرور از تونل ها و بزرگراه های شهر تهران به دلیل به دلیل عرض کم آنها با مشکلاتی مواجه شده است. همچنین اخذ عوارض در ورودی تونل ها با دشواری هایی مواجه است مگر اینکه اینکار به صوررت الکترونیکی انجام شود. البته دریافت و اخذ عوارض ورودی تونل ها در تمامی نقاط شهر تهران میسر نیست به عبارتی دیگر شهر تهران را نباید گران اداره کرد و هزینه این گرانی را نباید مردم بپردازند.

 

عضو سابق شورای شهر تهران در خصوص اظهارات میرلوحی مبنی بر این که " کسی که در تهران زندگی می کند ، باید هزینه های اش را بپردازد، بیان کرد: گفته های ایشان مخالف اظهارات بنده است. در واقع این قبیل اظهارنظرها مرتبط با افرادی است که از شهرها و استان های دیگر به تهران مهاجرت کرده اند و از امکانات اصلی شهروندان اصیل تهرانی استفاده می کنند. بنده عرض می کنم کسانی که متولد شهر تهران هستند چه گناهی کرده اند که افرادی با این تفکر هزینه های زندگی و عبور و مرور در تهران را چند برابر کنند و مردم این هزینه های گزاف را پرداخت کنند؟

 

 

وی در پایان افزود: بنده معتقدم بهترین کار برای کمتر کردن هزینه های شهر تهران، جلوگیری از ورود بی رویه مهاجران به این شهر است که این موضوع نیازمند فرهنگ سازی است. نمایندگان مجلس و مسئولان برای انجام ماموریت و کار خود به شهر تهران مهاجرت می کنند و پس از اتمام ماموریت خود به شهرها و استان های خود باز نمی گردند همین موضوع باعث افزایش شدید جمعیت تهران می شود به همین دلیل در وهله اول لازم است مسئولان جامعه این فرهنگ را در جامعه گسترش دهند.  

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر