کد خبر: 63033
A
وزیر علوم در جمع خبرنگاران:

تغییرات آیین نامه انضباطی دانشجویان هنوز تصویب نشده است/ دلیلی برای نگرانی در باره ورود به حریم شخصی افراد وجود ندارد

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: تغییرات آیین نامه انضباطی دانشجویان هنوز تصویب نشده و تنها در قالب یک پیشنهاد اصلاحی برای آیین نامه قبلی مطرح شده است.

تغییرات آیین نامه انضباطی دانشجویان هنوز تصویب نشده است/ دلیلی برای نگرانی در باره ورود به حریم شخصی افراد وجود ندارد

به گزارش دیده بان ایران، منصور غلامی امروز یکشنبه در حاشیه آیین افتتاحیه نخستین همایش بین المللی آینده جهان اسلام در افق ١٤١٤ شمسی در جمع خبرنگاران گفت: اصلاحاتی که در آیین نامه قبلی درج می شود تنها اصلاحاتی جزیی در قالب یک جمله و سه کلمه پس از تصویب در شورای عالی انقلاب فرهنگی است و هنوز به شورا نیز ارسال نشده است. 
وی با بیان اینکه آیین نامه پس از تصویب ابلاغ می شود، عنوان کرد: این اصلاحات بسیار جزیی بوده و وارد فضای خصوصی دانشجویان نمی شود.
غلامی گفت: اصلاحات آیین نامه انضباطی دانشجویان صرفا به تخلفات صورت گرفته در زمان دانشجویی و در حوزه دانشگاهی مربوط می شود.
وزیر علوم تاکید کرد: تفسیر و توضیح برخی سایت ها در این باره پس از مصاحبه بی موقع از سوی یکی از همکاران چنین شبهه ای را ایجاد کرد که این اصلاحات تصویب شده است.
غلامی افزود: آیین نامه ای که از آن صحبت می شود تنها یک پیشنهاد اصلاحی بر آیین نامه قبلی بود که به پیش بینی و بررسی تخلفات حرفه ای برای برخی رشته ها مانند پزشکی و دامپزشکی مربوط می شود و در پیش نویس آن تنها چند کلمه اضافه شده است. 
وی افزود: با توجه به رایج شدن فعالیت های کامپیوتری و اینترنتی تخلفاتی مانند هک برخی سایت ها یا دسترسی به مدارک و مستندات دیگران بود مطرح شده است.
وزیر علوم با تاکید بر اینکه اصلاحات به معنای وقوع تخلف در فضای مجازی نیست، تصریح کرد: هیچ دلیلی برای نگرانی در باره ورود به حریم شخصی افراد وجود ندارد. این در حالی است که در حقوق شهروندی ایران نیز مراقبت و حفاظت از حق افراد بیان شده است.
غلامی افزود: برخی سایت ها و گروه ها از آیین نامه ای که هنوز تصویب نشده است، سواستفاده کردند و تفسیر و بحث کردند و موضوع به جاهایی هدایت کردند که در دایره این آیین نامه نیست.
‎وزیر علوم در ادامه در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران در باره جایگاه علم و دانش در جامعه اسلامی گفت: دانشگاه بستر تحولات مبتنی بر دانش و فناوری و حضور افراد متخصص و تحصیل کرده است که چنین ظرفیتی در کشورهای اسلامی چه سایر کشورها می ‌تواند در خدمت توسعه و فراهم کردن رفاه و آسایش مردم قرار گیرد.
غلامی همچنین در پایان با اشاره به اینکه در فرمایشات مقام معظم رهبری و همچنین در بیانیه گام دوم انقلاب نیز بر استفاده از جوانان تحصیل کرده تاکید شده است، گفت: در این فرمایشات آمده است که تحقق گام دوم انقلاب در سایه دانش و فناوری صورت می گیرد و آینده متعلق به جوانان است. کمک به این جوانان از وظایف ما است تا با انتقال آنچه در اختیار داریم موجبات رشد علمی کشور را فراهم سازیم./ ایرنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر