کد خبر: 68729
A

رویایی ترین جاذبه گردشگری آنتالیا

آبشار دودن یکی از رویایی ترین جاذبه های گردشگری آنتالیا می باشد که در بین بومیان منطقه به کالپوز کالدیران معروف است. منشاء و سرچشمه های این آبشار زیبا که 40 کیلومتر با آنان فاصله دارد دو چشمه به نام پینار باشی است که واقع در منطقه کیرک گوزلر واقع شده است که در طی یک مسیر کوتاه به یکدیگر متصل می شوند و رود پر آب و شفاف دودن را می سازند و بعد به اعماق زمین فرو می روند، در نهایت پس از طی مسیری 9 کیلومتری و بعد از عبور شهر زیبای آنتالیا به سمت دریای مدیترانه روانه می شود.

رویایی ترین جاذبه گردشگری آنتالیا

به گزارش سرویس اجتماعی دیده بان ایران ؛ آبشار دودن یکی از رویایی ترین جاذبه های گردشگری آنتالیا می باشد که در بین بومیان منطقه به کالپوز کالدیران معروف است. منشاء و سرچشمه های این آبشار زیبا که 40 کیلومتر با آنان فاصله دارد دو چشمه به نام پینار باشی است که واقع در منطقه کیرک گوزلر واقع شده است که در طی یک مسیر کوتاه به یکدیگر متصل می شوند و رود پر آب و شفاف دودن را می سازند و بعد به اعماق زمین فرو می روند، در نهایت پس از طی مسیری 9 کیلومتری و بعد از عبور شهر زیبای آنتالیا به سمت دریای مدیترانه روانه می شود.

گردشگران تور ترکیه همه ساله تعداد بی شماری از این جاذبه ی بی نظیر دیدن می کنند.

1

علاوه بر نمای فوق العاه این آبشارها وجود غارهای شگفت انگیز پوشش گیاهی و جانوری ساحل لارا در اطراف این آبشارهای زیبا توانسته منظره بی نظیری را برای شما گردشگران وجود آورد، بهترین زمان بازدید از این آبشارها فصل بهار می باشد چرا که در این زمان آنتالیا از دمای هوای معتدل برخوردار است و تابش درجه حرارت زیاد بالا نیست و رطوبت زیادی ندارد.

گردشگران علاقه به آبشار باید بدانند که به دلیل قرار گرفتن آبشار بالایی در پارک شهری برای ورود به پارک باید هزینه ای را به عنوان ورودی بپردازند که امکانات قابل توجهی مانند پیک نیک، میز، نیمکت، کافه، مسجد، اتاق، برای رفاه بیشتر بازدید کنندگان فراهم شده است و علاوه بر امکانات تفریخی آبی از جمله رفتینگ، زیپلاین، قایق سواری، شیرجه در آب رودخانه برای بازدید کنندگان و گردشگران تور لحظه آخر آنتالیا در نظر گرفته شده است.

 

2

قایق سواری

یکی از دیگر راه های بازدید دومین آبشار دودن استفاده از قایق در درون دریای مدیترانه می باشد و کای است به اسکله آنتالیا بروید تا قایقی اجاره کنید و تا نزدیکی آبشار بروید.

لازم به ذکر است که اجاره قایق اصلا ارزان نیست و این قایق سواری هزینه بالایی برای شما دارد.

آبشار کورشونلو

به طور کلی این آبشار با وجود جنگل زیبای درختان کاج به اطراف این منطقه و دره تنگ جاری می شود که بهترین منطقه برای کوه نوردی و پیاده روی است.

 

 

آبشار کورشنلو زیبا ترین آبشار در استانبول می باشد که علاقه مندان تور استانبول همه ساله بازدید بسیاری از این آبشار زیبا و آبشارهای اطراف آن می کنند.

3

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر