کد خبر: 82142
A

آغاز به کار مجتمع‌های تجاری از فردا

نماینده وزیر صمت در اصناف کشور گفت: پاساژهای تهران می‌توانند از فردا فعالیت خود را آغاز کنند.. ساعت فعالیت پاساژ‌ها و بازار‌های مسقف تا ساعت ۱۸ (۶ بعد از ظهر) خواهد بود و این مراکز باید پس از این ساعت تعطیل کنند.

آغاز به کار مجتمع‌های تجاری از فردا

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ ابراهیم درستی نماینده وزیر صمت در اصناف کشور و عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف ایران و تهران در گفت‌وگویی، با بیان اینکه پاساژها از فردا دوشنبه (یکم اردیبهشت) فعالیت خود را آغاز خواهند کرد، گفت: طی مکاتبات و پیگیر‌های مستمر اتاق اصناف تهران امروز مصوب شد تا پاساژ‌ها و بازار‌های مسقف از فردا فعالیت خود را آغاز کنند.

نماینده وزیر صمت در اصناف کشور افزود: صنوف پرخطر مانند گذشته تعطیل هستند تا زمانی که در این خصوص تصمیم گیری‌ شود. ساعت فعالیت پاساژ‌ها و بازار‌های مسقف تا ساعت ۱۸ (۶ بعد از ظهر) خواهد بود و این مراکز باید پس از این ساعت تعطیل کنند.

 

درستی با تاکید بر اینکه رعایت نکات بهداشتی از الزامات فعالیت کار است،  گفت: تمامی واحد‌های صنفی موظف هستند موارد بهداشتی و فاصله را رعایت کنند، علاوه بر این صنوف کم خطر مستقر در بازار تهران، پاساژ‌ها و بازار‌های مسقف باید نسبت به ثبت نام در سامانه وزارت بهداشت اقدام و کد مجوز بهداشت را دریافت و در واحد صنفی خود نصب کنند.

او با بیان اینکه فعالیت این واحد‌ها بدون ثبت نام و دریافت کد مجوز غیر مجاز خواهد بود، گفت: بدون دریافت مجوز فعالیت واحدها غیر قانونی خواهد بود. توصیه می‌شود شهروندان اگر کار ضروری ندارند در خانه بمانند تا شاهد افزایش شیوع کرونا نباشیم.

 نماینده وزیر صمت در اصناف کشور  با بیان اینکه صنوف پر خطر همچنان تعطیل هستند، اظهار کرد: همانطور که با پیگیری‌های صورت گرفته پاساژ‌ها و بازار‌های مسقف بازگشایی شدند، در تلاش هستیم تا با همکاری و رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی توسط اصناف و مردم، امکان فعالیت اصناف پر خطر در مراحل دیگر مهیا شود.

درستی در پایان گفت: صنوف پرخطر شامل  آرایشگاه‌ها و سالن‌های زیبایی، گرمابه، سونا و ماساژ، مراکز بازی و تفریحی و گیم‌نت، باشگاه‌های ورزشی و بدنسازی، تالارهای پذیرایی و سالن مراسم، قهوه‌خانه، چایخانه و تریا جزو صنوف پر خطر هستند و تا اطلاع ثانوی امکان بازگشایی این واحد‌ها وجود ندارند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر