کد خبر: 86431
A

شکایت شهردار آبادان از یک خبرنگار مطرح استان

سایت محلی فیدوس در خوزستان در خبری با تیتر «شهردار آبادان نرسیده دست به شکایت شد / شکایت محمودرضا شیرازی از ماندانا صادقی خبرنگار شناخته شده آبادانی» نوشت:

شکایت شهردار آبادان از یک خبرنگار مطرح استان

به گزارش دیده بان ایران؛ در این مطلب پیش از هر چیز صحبتی با رئیس دادگستری و دادستان آبادان داریم. آقایان آیا ما روزنامه‌نگاران اجاز انتقاد، پیگیری و افشاء مسائل و مشکلات منطقه را داریم، یا باید همه زندگی‌مان در راهرو دادگاه و با پرداخت وثیقه شکایت‌ها سپری شود!؟

شهرداری آبادان با دستور محمورضا شیرازی(شهردار) از ماندانا صادقی خبرنگار شناخته شده خوزستانی و یکی از چهره‌های مهم رسانه‌ای استان در مباحث کارگری و مبارزه با فساد و تخلف شکایت کرده‌اند. احضاریه مربوط به این شکایت که دلیل آن افترا و نشر اکاذیب عنوان شده امروز ابلاغ شده است.

در خصوص این شکایت جا دارد همین ابتدا مواردی را با دستگاه قضا در آبادان در میان بگذاریم، طبق دستور رئیس محترم قوه قضائیه کلیه شکایت‌های مربوط به جرائم مطبوعاتی می‌بایست در دادگاه فرهنگ و رسانه رسیدگی شود، شکایت آقای محمود رضا شیرازی از چهره شناخته شده رسانه‌ای که به دلیل این فعالیت بوده آیا نباید در دادسرای ویژه آن در اهواز رسیدگی شده و پیش از احضار ایشان پرونده با عدم صلاحیت به دادسرای فرهنگ و رسانه اهواز ارجاء می‌شد؟ همچنین طبق دستور رئیس محترم قوه مبنی بر ایجاد ساز و کاری که اهالی رسانه از طریق چنین شکایت‌هایی ناچار نباشند برای هر نقد در راهروهای دادگاه تردد کنند، تا دهانشان بسته شود، از سوی روئسای محترم دادگستریها و دادستان‌های محترم ای کاش سریعتر پیگیری شود، تا مدیران به جای برنامهریزی برای شکایت از اهالی رسانه، برنامه ریزی برای فعالیت شفاف و بدور از شائبه داشته باشند، تا کمتر از ایشان نقد شود.

امام جناب آقای مهندس شیرازی باید مواردی را به شما یادآور شویم، نکته اول اما این است که آقای شیرازی آن دوران شکایت از روزنامه‌نگاران برای تهدید و بستن دهان ایشان توسط مدیران گذشت، امروز شکایت شما از روزنامه‌نگار برای ما این حجت را تمام می‌کند که باید در مقام رسانه در تمام امور و فعالیت‌های شما با اعلام فراخوان‌های مختلف ورود کرده و تمام مسائل، تصمیم‌ها و کارهای شما از جنس تغییر نمای ساختمان شهردادی دوباره ساختن میدانی که چندین نوبت در همین چندسال ساخته شده را مورد واکاوی قرار دهیم.

ببینیم در شهری با این همه مشکل قرار است پیگیری نمایندگان آبادان برای گرفتن اعتبار جهت شهرداری صرف چه اموری شود، آقای شیرازی بار قبل شما وقتی رسانه اعلام کرد تبلیغات‌تان شائبه انتخاباتی دارد، با عنوان نشر اکاذیب شکایت کردید، اما وقتی به فاصله چند ماه دمب خروس کاندیدا شدنتان نمایان شد ناچار شدید از شکایت بگذرید، امروز هم به شما می‌گوییم، حضور شما در شهرداری، فعالیت شما و همین از راه نرسیده شکایت کردنتان از روزنامه‌نگاران شائبه تبلیغاتی و سیاسی برای بستن دهان رسانه دارد. اما این دهان بسته نخواهد شد و هر روز با دقت فعالیت شما و دستگاه و افرادی که با خود آورده‌اید و بیا هر عنوان می‌آورید را دنبال خواهد کرد.

منبع: انصاف

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر