کد خبر: 95157
A

تهران از یکم آذر تعطیل می شود؟/ ستاد ملی مبارزه با کرونا چرا با کلمه «تعطیلی» مشکل دارد؟

به دنبال انتشار اظهارات صبح امروز رئیس جمهور در ستاد ملی مبارزه با کرونا و سخنگوی ستاد به نظر می رسد که از روز شنبه عملاً تهران و صد شهر دیگر به حالت تعطیل در خواهند آمد. رئیسی گفت: اگر شهرستانی در وضعیت سطح سه یا قرمز قرار گیرد به جز مشاغل ضروری بقیه مشاغل تعطیل خواهند بود، بر اساس ارزیابی اولیه بیش از صد شهر و شهرستان مشمول منطقه قرمز خواهند بود و تهران جزو این شهرهای قرمز است.

تهران از یکم آذر تعطیل می شود؟/ ستاد ملی مبارزه با کرونا چرا با کلمه «تعطیلی» مشکل دارد؟

به گزارش دیده بان ایران؛ به دنبال انتشار اظهارات صبح امروز رئیس جمهور در ستاد ملی مبارزه با کرونا و سخنگوی ستاد به نظر می رسد که از روز شنبه عملاً تهران و صد شهر دیگر به حالت تعطیل در خواهند آمد. 

علیرضا رئیسی صبح امروز با بیان اینکه هدف اصلی تعطیلی کسب و کار مردم نیست و در برخی اماکن و مشاغل به دلیل عدم رعایت پروتکل‌ها اعمال محدودیت خواهیم کرد، گفت: اگر شهرستانی در وضعیت سطح سه یا قرمز قرار گیرد به جز مشاغل ضروری بقیه مشاغل تعطیل خواهند بود، بر اساس ارزیابی اولیه بیش از صد شهر و شهرستان مشمول منطقه قرمز خواهند بود و تهران جزو این شهرهای قرمز است، 150 شهر در سطح دو و نارنجی قرار دارند که محدودیت سطح سه و چهار را شامل می‌شود و 155 شهرستان نیز در وضعیت زرد قرار دارند که در سطح شغلی چهار برای آنها محدودیت ایجاد می‌شود. محدودیت‌ها شامل فعالیت مدارس و فعالیت آموزشگاه‌‌ها، مراسم‌های مذهبی و فرهنگی خواهد بود.

وی اضافه کرد: در شهرهای قرمز یک سوم کارکنان حضور پیدا خواهند کرد، در شهرهای سطح نارنجی نیمی از کارکنان در محل کار حضور خواهند داشت و در شهرهای زرد دو سوم حضور خواهند یافت و مسوولان ادارات اعلام خواهند کرد که چه تعداد از کارکنان در محل کار حضور داشته باشند.در مناطق وضعیت قرمز خودروهای بومی نمی توانند از محل اقامت خود خارج شوند و خودروهای غیر بومی نیز نمی توانند وارد این مناطق شوند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: زمان اجرای طرح از یکم آذرماه در سطح کشور خواهد بود و چند روز باقی مانده اطلاع رسانی دقیق برای مردم صورت خواهد گرفت.

این در حالی است که به نظر می رسد دولت و ستاد ملی مبارزه با کرونا فقط با کلمه «تعطیلی» مشکل دارند.

منبع: دیده بان ایران

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر