کد خبر: 96312
A

آماده‌باش به ۱۷ استان در پی بارش برف و باران

سخنگوی سازمان مدیریت بحران از هشدار این سازمان به ۱۷ استان کشور برای آماده باش در برابر بارش برف و باران خبر داد.

آماده‌باش به ۱۷ استان در پی بارش برف و باران

به گزارش دیده بان ایران؛ علی بختیاری در این باره گفت: همزمان با شروع فعالیت سامانه بارشی که از ۷۲ ساعت گذشته آغاز شده است، سازمان مدیریت بحران کشور به ۱۷ استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، تهران، چهارمحال و بختیاری، زنجان، قزوین، کردستان، گلستان، گیلان، لرستان، مازندران، ایلام، بوشهر، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد و گلستان اخطارهای کتبی صادر کرده و دستگاه های انتظامی، خدماتی و امدادی در این استان ها را به حالت آماده باش درآورده است.

وی با بیان اینکه این اخطاریه ها به استانداران، فرمانداران، شهرداران و کلیه دستگاههای اجرایی از جمله سازمان امداد و نجات، پلیس راهور و... منعکس شده است، گفت: از آنان خواسته شده تا با حفظ آمادگی خود، تمهیدات لازم را برای مواجهه با هرگونه رخداد اتخاذ کنند.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه پلیس راهور موظف شده تا نسبت به انسداد مسیرهای پر خطر اقدام کند، گفت: راهداری ها نیز ملزم شده اند تا نسبت به استقرار ماشین آلات در محورهای مورد نظر از جمله محور رامهرمز –بهبهان در استان خوزستان و برخی محورهای بندر ماهشهر در استان خوزستان اقدام کنند.

وی اضافه کرد: همچنین طبق گزارش دریافتی سازمان راهداری با بیش از ۲۸۰۰ دستگاه از ماشین آلات خود تاکنون نسبت به بازگشایی ۵۰ محور روستایی و پاشیدن بیش از ۱۰هزار تن شن و نمک در محورهای مواصلاتی اقدام کرده است.

به گفته بختیاری، جمعیت هلال احمر نیز در همین راستا تاکنون نسبت به امداد رسانی به بیش از ۱۵۰۰ نفر، همچنین اسکان اضطراری ۵۰ نفر و توزیع مایحتاج اولیه از جمله پتو، کنسروجات با بکارگیری بیش از ۶۰ تیم امدادی با پتانسیل بیش از ۲۰۰ نیرو در مناطق تحت تاثیر اقدام کرده است.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور گفت: همچین با تلاش نیروهای عملیات وزارت نیرو شبکه برق و آب مشترکینی که در استان های لرستان و خوزستان دچار قطعی شده بودند بر طرف شده است.

وی تاکید کرد که این آماده باش همچنان ادامه خواهد داشت و لازم است که شهروندان نیز همراهی لازم را با دستگاه های اجرایی، انتظامی و امدادی داشته و از هرگونه تردد غیرضروری خودداری کنند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر