کد خبر: 103572
A

پورابراهیمی: رزم حسینی به جای افتتاح پروژه‌ها قیمت های افسارگسیخته بازار را مهار کند

رئیس کمیسیون اقتصادی از وزیر صنعت، معدن و تجارت خواست در روزهای پایانی سال به دلیل گرانی کالاهای اساسی به جای افتتاح پروژه‌ها تمرکز خود را بر حوزه تنظیم بازار بگذارد.

پورابراهیمی: رزم حسینی به جای افتتاح پروژه‌ها قیمت های افسارگسیخته بازار را مهار کند

به گزارش دیده بان ایران؛  نشست فوق العاده کمیسیون اقتصادی پیرو گلایه مندی مقام معظم رهبری از وضعیت قیمت کالاهای اساسی، انتقادات مردم از گرانی‌ها و دستور رئیس و هیات رئیسه مجلس برای پیگیری این موضوع امروز (دوشنبه 18 اسفندماه) با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، معاونان وی و نمایندگان اتاق اصناف و تعاون ایران برگزار شد.

محمدرضا پور ابراهیمی  رئیس کمیسیون اقتصادی از وزیر صنعت، معدن و تجارت خواست در روزهای پایانی سال به دلیل گرانی کالاهای اساسی و مطالبه مقام معظم رهبری مبنی بر رفع مشکلات این حوزه ، تمرکز خود را بر حوزه تنظیم بازار بگذارد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: هر چند وزارت صمت ماموریت های گسترده ای دارد و براساس گفته آقای رزم حسینی، قائم مقام بازرگانی این وزارتخانه اختیارات ویژه ای در راستای تنظیم بازار دارد، اما حضور وزیر در جلسات تنظیم بازار با معاونان وی از زمین تا آسمان متفاوت است و وزیر خود باید به این موضوعات رسیدگی کند.

وی اضافه کرد: در روزهای پایان سال طرح های صنعتی و افتتاح ها را کنار بگذارید و تمرکز خود را به تنظیم بازار اختصاص دهید تا وضعیت بازار بهبود یابد.

همچنین در این نشست علیرضا رزم حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: از ابتدای ورود به وزارت صنعت، فراوانی کالا و تمرکز بر عرضه کالاها را در دستور کار قرار دادم و در این راستا مصوبه های متعددی از ستاد اقتصادی دولت اخذ شد.

وی در تشریح مطلب فوق توضیح داد: ترخیص کالاهای مانده در گمرکات یکی از این مصوبه ها بود که براساس آن حدود 8.5 میلیون تن کالاهای گمرکات که 4.8 میلیون تن آن کالاهای اساسی بود، ترخیص شد.

وزیر کابینه دولت دوازدهم با بیان اینکه زمان ورودم به وزارت صمت، تخصیص ارز با تامین ارز فاصله طولانی داشت، اضافه کرد: به طور مثال برای حوزه ذرت یک میلیون دلار ارز تخصیص داده می شد، اما یکصد میلیون دلار آن تامین می شد که در حال حاضر توفیقات خوبی در تامین ارز به دست آورده ایم.

منبع: خانه ملت

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر