کد خبر: 105243
A

برگزاری نشست تخصصی با عنوان: "ارزیابی شرایط پشتیبانی و مانع زدایی در تولید داخلی سیستم های تهویه مطبوع در پروژه های حوزه حمل و نقل و مترو و ساختمان"

عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان سیستم‌های تهویه مطبوع با اعلام برگزاری نشست تخصصی در حوزه تجهیزات و سیستم های تهویه مطبوع با رویکرد حمایت از تولید داخل در حوزه پروژه های مدیریت شهری خصوصا حوزه مترو و راه و ساختمان با محوریت جامعه مخاطب کاندیداهای انتخابات ۱۴۰۰ و متخصصین حوزه مدیریت شهری در روز پنجشنبه 26 فروردین ساعت ١٠ صبح خبر داد

برگزاری نشست تخصصی با عنوان: "ارزیابی شرایط پشتیبانی و مانع زدایی در  تولید داخلی  سیستم های تهویه مطبوع در پروژه های حوزه حمل و نقل و مترو و ساختمان"

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان سیستم‌های تهویه مطبوع با اعلام برگزاری نشست تخصصی در حوزه تجهیزات و سیستم های تهویه مطبوع با رویکرد حمایت از تولید داخل در حوزه پروژه های مدیریت شهری خصوصا حوزه مترو و راه و ساختمان با محوریت جامعه مخاطب کاندیداهای انتخابات ۱۴۰۰ و متخصصین حوزه مدیریت شهری در روز پنجشنبه 26 فروردین ساعت ١٠ صبح خبر داد و اشراف، اطلاع و توجه به موضوعات و مسائل حوزه ساختمان و صنعت را برای کلیه مسئولین و مدیران خصوصا کاندیداهای انتخابات به جهت ورود به حوزه سیاستگذاری و تصمیم سازی ضروری دانست.ش

مهدی بستانچی با بیان این مطلب که واحد‌های تولیدی و صنعتی دولتی و خصولتی، کمتر با مشکلاتی همچون، تامین نقدینگی و تامین مواد اولیه روبرو هستند گفت: از ابتدای سال ۹۷ بخش خصوصی با ده‌ها مشکل ریز و درشت در بخش تولید روبرو بوده که متاسفانه عزم جدی برای رفع این مشکلات وجود ندارد. 

وی  افزود: در حال حاضر فریاد تولید‌کنندگان بی‌صدا است و بخش اعظمی از شهرک‌های صنعتی به علت نبود نقدینگی و سرمایه در گردش، زیر ساخت‌های تولید و قوانین و بروکراسی‌های پیچیده با کمترین ظرفیت خود مشغول به فعالیت هستند. 

به گفته این فعال بخش صنعت اگرچه دولت، بزرگترین کارفرما در کشور است اما براساس آمار و ارقام راندمان و بازدهی واحد‌های تولیدی دولتی و خصولتی کمتر از نصف واحد‌های خصوصی است. این در حالی است که سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و شرکت‌های استانی تابعه، اکنون با دارا بودن ۸۲۳ شهرک و ناحیه صنعتی و سه منطقه ویژه اقتصادی درحال بهره‌برداری، ۷۸ شهرک و ناحیه صنعتی تخصصی، ۶ شهرک فنآوری، ۳۸ مرکز خدمات فنآوری و کسب و کار، ۲ مجتمع فنآوری اطلاعات و خدمات نرم‌افزاری، ۹۰ هزار و ۷۴ قرارداد منعقده و بهره‌برداری از ۴۶ هزار و ۸۲۲ واحد صنعتی و سه هزار و ۷۸ واحد کارگاهی، زمینه اشتغال مستقیم ۹۴۱ هزار و ۵۵۸ نفر را در سراسر کشور فراهم کرده و توانسته علی رغم تمامی مشکلات در بخش اشتغال و تولید گام‌های مطلوبی بردارد. 

بستانچی با بیان اینکه دولت از مشکلات تولیدکنندگان درک درستی ندارد تاکید کرد: بهبود شرایط موجود کشور در مسیر کارآفرینی و تولید در گرو اصلاح قوانین موجود است ولی متاسفانه، دولت، تولید‌کننده را به چشم منبع درآمد نگاه می‌کند و هر روزه با ایجاد قوانین متعدد در صددکسب درآمد‌های بیشتر است. 

به گفته عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان سیستم‌های تهویه مطبوع اصلی‌ترین مانع تولید در کشور، قوانین یک شبه، ناهماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی و نظارتی، عدم اهتمام و عزم جدی به کوتاه کردن مسیر‌های رفع موانع است. 

این فعال صنعت با بیان اینکه در حال حاضر دولت پدرخوانده اصلی کشور در تمام حوزه‌ها است خاطر نشان کرد: اگر به دنبال رشد، اعتلای صنعت و تولید در کشور هسنیم دولت باید دست از دخالت‌های بی‌مورد بردارد و اجازه دهد بخش خصوصی در حوزه‌های سیاست‌گذاری ورود کند. 

عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان سیستم‌های تهویه مطبوع در خصوص اسیب‌شناسی وضعیت تولید در ایران گفت: در حال حاضر بخش تولید با ۴ چالش اصلی شامل اقتصاد تک محصولی و خام فروشی، بالا بودن هزینه تولید در ایران، سود‌آوری بخش واسطه‌گری ونوسانات قیمتی و افزایش ریسک تولید و چندین چالش فرعی از جمله کیفیت پایین، پایین بودن سطح دانش فنی و عدم ارتباط عمیق بخش تولید و دانشگاه، اقتصاد رانتی و عدم شایسته سالاری، انحصاری بودن فضای تولید، ضعف سیستم بانکی و تامین مالی، واردات گسترده و قاچاق کالا، قدرت خرید پایین و عدم درخواست کالای باکیفیت روبرو است که برای حل این مشکلات نیاز است دولت توجه جدی‌تری به استفاده از ظرفیت بخش خصوصی داشته باشد.

رئیس هیات‌مدیره گروه صنعتی بستانچی در ادامه افزود: در صورتی شعار ۱۴۰۰ «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» عملی شود و تحریم‌های خارجی و داخلی برداشته شود، تقاضای ما این است که بانک‌ها با نرخ کمتری تسهیلات در اختیار تولیدکننده و صنعتگر قرار دهند.

وی با بیان اینکه در شرایط کنونی تولید برای تولیدکننده توجیه اقتصادی ندارد، افزود: شهرک‌های صنعتی و صنایع کوچک در هیچ نهاد و ارگانی نماینده ندارند و باید تدبیری اندیشیده شود که در هدف‌گذاری و تصمیم‌گیری برای بخش خصوصی، یک نماینده از شهرک‌های صنعتی حضور داشته باشد که از نزدیک با درد ما آشنا شوند.

بستانچی در نهایت با اشاره به لزوم اقتصادی شدن تولید در کشور گفت: قیمت تمام‌شده تولید باید برای تولیدکننده اقتصادی و ارزان باشد تا بتواند به کار خود ادامه دهد.

بستانچی همچنین از تقویم برگزاری سلسله نشست های تخصصی در فروردین ماه با همکاری پویش جمعیت متخصصین تولید کنندگان و کار آفرینان خبر داد.

دکتر بستانچی در پایان افزود: توجه همه مدیران از جمله کاندیداهای انتخابات به موضوعات تخصصی و مشورت با تشکل های صنفی، از جمله معیار های ارتقا سطح کارایی مدیریت آینده خواهد بود برنامه تقویم برگزاری جلسات تخصصی فروردین ماه به پیوست ذیل می باشد.

 

پخش زنده این جلسات تخصصی از طریق کانال اینستاگرامی :‌Https://Instagram/pooyesh_tehran صورت می پذیرد.

با توجه به شرایط پاندمی کرونا، شرکت حضوری در جلسات با هماهنگی و از طریق ایمیل  ‌Society.tehranpm@gmail.com قابل هماهنگی است.

 

0

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر