کد خبر: 114148
A

وزارت صمت به بخشنامه های خود هم پایبند نیست/کریمی: با این سنگ اندازی ها نمی توان انتظار جهش تولید داشت

براساس بخشنامه ای که ۲۵ فروردین ۱۳۹۹ اعلام شد، واردکنندکان ماشین آلات صنعتی و معدنی می توانند تا پایان سال ۹۹ نسبت به واردات این نوع ماشین آلات اقدام کنند. بر همین اساس، مجموعه اقتصادی ما یک دستگاه بیل مکانیکی خریداری و وارد گمرک بازرگان کرد، ولی بعد از ورود دستگاه، وزارت صنعت، معدن و تجارت جلوی ثبت سفارش را گرفت

وزارت صمت به بخشنامه های خود هم پایبند نیست/کریمی: با این سنگ اندازی ها نمی توان انتظار جهش تولید داشت

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ با سنگ اندازی های وزارت صنعت، معدن و تجارت نمی توان انتظار جهش تولید داشت. «آرمان کریمی» فعال جوان اقتصادی کشور با بیان این مطلب گفت: براساس بخشنامه ای که ۲۵ فروردین ۱۳۹۹ اعلام شد، واردکنندکان ماشین آلات صنعتی و معدنی می توانند تا پایان سال ۹۹ نسبت به واردات این نوع ماشین آلات اقدام کنند. بر همین اساس، مجموعه اقتصادی ما یک دستگاه بیل مکانیکی خریداری و وارد گمرک بازرگان کرد، ولی بعد از ورود دستگاه، وزارت صنعت، معدن و تجارت جلوی ثبت سفارش را گرفت و واردات این کالا را ممنوع کرد، در حالی که براساس بخشنامه صادره از سوی این وزارتخانه، واردات این قبیل ماشین آلات تا پایان سال آزاد است.

وی افزود: با گذشت بیش از یک سال، وزارت صنعت، معدن و تجارت این دستگاه و البته دستگاه های دیگر را ثبت سفارش نکرده و مجوز ترخیص نداده، آن هم ‌در حالی که هر روز به هزینه نگهداری در انبار گمرک افزوده می شود.

کریمی ادامه داد: این دستگاه ها خودروی لوکس نبوده و ماشین آلات معدنی و راهسازی هستند که در صورت ترخیص هر کدام از این دستگاه ها ده ها فرصت شغلی ایجاد شده و رونق اقتصادی زیادتری ایجاد می شود. متاسفانه وزارت صمت حتی به بخشنامه های خود نیز پایبند نبوده و با این رفتارها، مقابل جهش تولید که از تاکیدات رهبر معظم انقلاب است، سنگ اندازی می کنند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر