کد خبر: 126312
A
رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو:

اگر از «مذاکرات وین» اخبار مثبت منتشر شود خودرو ارزان‌ می شود

مؤتمنی ضمن اشاره به رکود در بازار خودرو می گوید: تداوم کاهش قیمت خودرو در درجه اول به کاهش نرخ ارز و نتیجه نهایی مذاکرات مرتبط است و چنانچه از مذاکرات اخبار مثبتی منتشر شود احتمال دارد خودرو تا پایان سال ارزان‌تر هم شود.

اگر از «مذاکرات وین» اخبار مثبت منتشر شود خودرو ارزان‌ می شود

به گزارش دیده بان ایران؛ سعید مؤتمنی رئیس اتحادیه فروشندگان و نمایشگاه‌داران خودرو تهران درباره آخرین وضعیت بازار خودرو در آستانه شب عید اظهار کرد: بازار خودرو همچنان راکد است و باتوجه‌به اخبار منتشره در زمینه مذاکرات گویا فروشندگان از روند کاهشی قیمت دلار نگران هستند و این موضوع موجب شده تا تعداد فروشندگان خودرو نسبت به کسانی که قصد خرید دارند افزایش یابد.


رابطه بازار ارز و قیمت خودرو

وی ادامه داد: بازار خودرو همیشه نشان داده که بیشترین اثرپذیری را از بازار ارز دارد و امروز باوجوداینکه بازار ارز کاهشی است و فروشنده زیاد، اما خریداران به امید کاهش بیشتر نرخ ارز و خرید در قیمت‌های پایین‌تر، فعلاً نسبت به خرید خودرو و انجام معامله عقب‌نشینی کرده‌اند.

وی در زمینه قیمت خودروهای داخلی گفت: قیمت خودرو روند کاهشی دارد و به‌عنوان‌مثال خودرو پراید ۱۱۱ که تا ۱۸۵ میلیون تومان هم بالا رفته بود امروز زیر ۱۸۰ میلیون هم خریدار ندارد. پراید ۱۳۱ نیز امروز با قیمت زیر ۱۷۰ میلیون تومان به فروش رسید و دنا پلاس اتوماتیک مدل ۱۴۰۰ هم نسبت به‌روز قبل، کاهش بیش از سه میلیون‌تومانی را در بازار خودروی کشور نشان می‌دهد.


اثر مذاکرات در ادامه ریزش قیمت خودرو

مؤتمنی درباره ادامه روند کاهشی قیمت خودرو گفت: تداوم کاهش قیمت خودرو در درجه اول به کاهش نرخ ارز و نتیجه نهایی مذاکرات مرتبط است و چنانچه از مذاکرات اخبار مثبتی منتشر شود احتمال دارد خودرو تا پایان سال ارزان‌تر هم شود.

وی توضیح داد: البته عده‌ای که برای شب عید خودرو نیاز داشتند از این فرصت استفاده کردند و اقدام به خرید خودرو کردند افزایش تعداد معاملات در هفته گذشته نیز به همین دلیل بود، اما تعداد خریداران واقعی امروز بسیار کمتر از همین بازه زمانی در سال‌های اخیر بوده که این نیز به همان دلیل انتظار برای کاهش قیمت است.


رکود در بازار خودرو به علت محدودیت‌های کرونایی

مؤتمنی گفت: شرایط بازار خودرو امسال هم مثل سال‌های قبل خوب نیست و دو سال اخیر به دلیل شیوع ویروس کرونا نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو بازار مناسبی برای شب عید نداشتند و با شیوع مجدد سویه جدید و احتمال محدود شدن ترددها، به نظر می‌رسد امسال هم در بازار همین مسئله رکود حکم‌فرما باشد.

وی درباره واردات خودرو و تأثیر آن بر بازار خودرو گفت: به‌واسطه ایجاد رقابت و افزایش کیفیت بین تولیدکنندگان داخلی خودرو و ایجاد حق انتخاب برای خریدار ما همیشه با واردات خودرو موافق بودیم و نظر فروشندگان خودرو این است که بازار این کالا باید با توجه مصرفی بودن خودرو باید تأمین شود و همین میزان عرضه است که قیمت را مشخص می‌کند.


واردات انتخاب را به خریدار و کیفیت را به خودروساز باز می‌گرداند

مؤتمنی ادامه داد: ما از تولیدات داخلی همیشه حمایت کردیم و تاکید داشتیم که اگر خودروساز داخلی امکان تولید به‌اندازه نیاز داخل کشور را ندارد باید از طریق سیاست‌هایی مثل واردات این انگیزه برای رقابت در تولیدکننده ایجاد شود و خریداران ایرانی نیز وقتی کیفیت را در خودرو مشاهده کنند حتماً انتخابشان خودرو داخلی خواهد بود.

وی در پایان گفت: امید داریم تا با کاهش همه‌گیری این سویه جدید رونق هم به تولید و هم به بازار خودرو بازگردد و مردم در آستانه شب عید بتوانند با خیال آسوده خرید موردنیاز خود را انجام دهند./ راه دانا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر