کد خبر: 127387
A

نگرانی مردم ترکیه از گران شدن نان به دلیل حمله روسیه به اوکراین

پس از حمله روسیه به اوکراین لیر ترکیه در برابر دلار آمریکا بیش از دو و نیم درصد ارزش خود را از دست داد. ترکیه با روسیه روابط اقتصادی تنگاتنگی دارد. این کشور بخش عمده نفت و گاز خود را از روسیه تامین می‌کند.

نگرانی مردم ترکیه از گران شدن نان به دلیل حمله روسیه به اوکراین

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ دویچه وله نوشت؛ ترکیه از حمله روسیه به اوکراین اظهار نگرانی می‌کند زیرا عضو ناتو و با روسیه و اوکراین در دریای سیاه هم مرز است.

آنکارا سالهاست مناسبات پیچیده سیاسی و اقتصادی نزدیکی با روسیه و اوکراین داشته است.

 

این کشور به‌رغم مخالفت ناتو سیستم‌های ضد هوایی اس۴۰۰ را از روسیه خرید و پهپادهای جنگی بایراکدار۲ را به اوکراین فروخت.

اما مهم‌تر از همه، ترکیه از نظر اقتصادی بسیار به روسیه وابسته است. آنکارا حدود ۴۰ درصد گاز طبیعی و ۲۵ درصد نفت مورد نیاز خود را از روسیه وارد می‌کند.

ترکیه به طور فزاینده‌ای به محصولات کشاورزی روسیه هم وابسته است و گندم، جو، سویا، نخود، تخمه آفتابگردان و ذرت را از روسیه تامین می‌کند.

در سال ۲۰۲۱ ترکیه ۷۰ درصد گندم مورد نیاز خود را از روسیه وارد کرد. بدون آرد تولید شده از گندم روسیه نانوایان ترک نمی‌توانند نان سفید سنتی محبوب خود را تولید کنند حداقل نه با قیمت فعلی.

پس از حمله روسیه به اوکراین در مقابل نانوایی‌ها صف‌ها طولانی شده است به ویژه در مقابل نانوایی‌های ارزان قیمت خالق اکمی Halkekmek زیرا مردم به شدت نگران گران شدن نان هستند.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر