کد خبر: 135948
A
نماینده مردم کرمانشاه در مجلس:

قریب به ۹۰۰ هزار اراضی حاصلخیز در کرمانشاه داریم

عضو کمیسیون کشاورزی مدعی شد: اشاره به ظرفیت‌های بالای کشاورزی استان کرمانشاه از دیگر موضوعات مورد توجه رئیس جمهور در جریان بازدید بود چراکه قریب به ۹۰۰ هزار اراضی حاصلخیز وجود دارد که می‌تواند به عنوان مرز امنیت غذایی نقش آفرینی کند.

قریب به ۹۰۰ هزار اراضی حاصلخیز در کرمانشاه داریم

به گزارش دیده بان ایران؛ محمد رشیدی، عضو کمیسیون کشاورزی و نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی درتشریح سفر استانی رئیس جمهور به کرمانشاه اظهارکرد: دیدار با مردم شهرستان سرپل‌ذهاب و شرکت در جلسات شورای اداری، اشتغال و توسعه استان و همچنین سخنرانی در جمع مردم شهر کرمانشاه از جمله رویکردهای مهم در سفر استانی ابراهیم رئیسی بود.

وی افزود: در این سفر موضوعات‌ مهمی همچون مرز مشترک با عراق واستفاده از ظرفیت‌های مناسب کرمانشاه به منظور گردشگری مورد توجه قرار گرفت.

رشیدی تصریح کرد: اشاره به ظرفیت‌های بالای کشاورزی استان کرمانشاه از دیگر موضوعات مورد توجه رئیس جمهور در جریان بازدید بود چراکه قریب به ۹۰۰ هزار اراضی حاصلخیز وجود دارد که می‌تواند به عنوان مرز امنیت غذایی نقش آفرینی کند.

عضو کمیسیون کشاورزی همچنین خاطرنشان کرد: پیگیری سامانه‌ گرمسیری از دیگر‌ موضوعات مطرح شده بود که بنا به خواست رئیس جمهور مقرر شد با تکمیل همراه شود.

حوزه زراعت، باغبانی، آبخیزداری، گلخانه و اراضی شیب‌دار نیز مورد توجه قرار گرفت و با اعتبارسه هزارمیلیارد تومان همراه شد.

او اضافه کرد: پیگیری مصوبات کشاورزی از مهم‌ترین ارکان سفر استانی رئیس جمهور بود و امیدواریم دراین حوزه اتفاقات خوبی به نتیجه برسد. تقویت گلخانه‌های استان با استفاده از منابع تخصیص داده شده از دیگر موضوعات مقرر شده در جریان حضور اقای رئیسی بود.

نماینده مردم کرمانشاه همچنین خاطرنشان کرد: تکمیل برخی سدهای مخزنی نیمه تمام، تخصیص اعتبار برای اتمام سامانه گرمسیری، آغاز عملیات اجرایی سامانه سردسیری، شروع عملیات اجرایی منطقه آزاد قصرشیرین را می‌توان از جمله پروژه‌های سفر رئیس جمهور به استان برشمرد. 

منبع: رسالت

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر