کد خبر: 139028
A

رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس: بانک ها بیشترین نقش را در به‌هم‌ریختگی در حوزه تولید دارند/فشار می آورند و می خواهند به ارز دونرخی برگردیم

رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی اعلام کرد یکی از مشکلات در حوزه تولید، بحث تسهیلات است و علت آن را نقش بانک‌ها در به‌هم‌ریختگی در حوزه تولید دانست.

رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس: بانک ها بیشترین نقش را در به‌هم‌ریختگی در حوزه تولید دارند/فشار می آورند و می خواهند به ارز دونرخی برگردیم

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ حجت الاسلام نصرالله پژمانفر، رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی، با اشاره به فرمایشات رهبر انقلاب در حوزه تولید و تأکید ایشان بر توجه به این حوزه، به فارس گفت: ما برای پیشرفت در حوزه تولید باید مشکلات موجود در حوزه زیرساخت های قانونی و اجرایی را برطرف کنیم.

وی افزود: یکی از مشکلات در حوزه تولید، بحث تسهیلات است، علت این است که بانک ها بیشترین نقش را در به‌هم‌ریختگی در حوزه تولید دارند.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس اظهار داشت: بانک ها با مقاومتی که در مقابل اعطای تسهیلات به حوزه تولید دارند، بیشترین نقش را در ایجاد موانع بر سر راه تولید ایفا می‌کنند.

حجت‌الاسلام پژمانفر خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مشکلات در حوزه تولید، تصمیمات لحظه‌ای مسئولان در بخش‌ها و قوای مختلف است، به عنوان مثال کالایی در کشور تولید می‌شود، اما در حین تولید این کالا، دستور واردات همان محصول نیز صادر می‌شود و با صدور چنین دستوراتی تولید کشور آسیب می‌بیند.

وی در ادامه با اشاره به حذف ارز ترجیحی در کشور گفت: حذف ارز ترجیحی و تک نرخی شدن ارز کار بسیار مهمی بود که در کشور انجام شد، اما در این مسیر کارهای زیاد دیگری نیز وجود دارد که باید انجام شود.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس ادامه داد: واقعی شدن نرخ ارز اقدام مهم دیگری است که در ادامه مسیر تک نرخی شدن باید انجام شود، واقعیت این است که قیمت ارز در کشور ما هنوز واقعی نشده است.

حجت‌الاسلام پژمانفر خاطرنشان کرد: درست است که امروز ارز در کشور تک نرخی شده، اما عده ای در صدد هستند و فشار می‌آورند که ما مجدد در مسیر دو نرخی شدن نرخ ارز قرار بگیریم که باید در مقابل آن ایستاد.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر