کد خبر: 145471
A

مسئول کمیته نفت و گاز کمیسیون انرژی مجلس: سال آینده افزایش قیمت بنزین نداریم

یک نماینده مجلس شورای اسلامی مدعی شد در در لایحه بودجه سال آینده هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین پیش بینی نشده است.

مسئول کمیته نفت و گاز کمیسیون انرژی مجلس: سال آینده افزایش قیمت بنزین نداریم

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ به نقل از صداوسیما مسئول کمیته نفت و گاز کمیسیون انرژی مجلس هرگونه افزایش قیمت بنزین را رد کرد و گفت: در لایحه بودجه سال آینده هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین پیش بینی نشده است.

حسین حسین زاده گفت: نه تا پایان سال و نه حتی در لایحه بودجه سال آینده، هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین پیش بینی نشده است.

وی در ادامه سرمایه گذاری 100 میلیارد دلاری در بخش توسعه گاز کشور را برای جلوگیری از ناترازی‌ها در کوتاهترین زمان ضروری دانست و افزود: اگر این سرمایه گذاری اتفاق بیفتد، 10 سال بعد می‌توان به ثبات داخلی و صادرات رسید.

به گفته این عضو کمیسیون انرژی مجلس، 30 میلیارد دلار از این میزان باید در پارس جنوبی که 70 درصد گاز کشور را تامین می‌کند، سرمایه گذاری شود.

حسین زاده کمبود روزانه حدود 250 میلیون متر مکعب گاز را در چهار ماه آخر سال از آثار ناترازی گاز ارزیابی کرد و هشدار داد: اگر به این سرمایه گذاری‌ها بی توجهی شود، ایران تا 4 سال آینده وارد کننده گاز خواهد شد و به اقتصاد کشور در بخش‌های پتروشیمی و صنایع آسیب جدی تری وارد خواهد شد.

مسئول کمیته نفت و گاز کمیسیون انرژی مجلس با تاکید بر ریل گذاری مناسب و فوری در صنعت گاز و پرهیز از نگاه‌های سیاسی و غیر فنی به این حوزه گفت: برنامه‌های بهینه سازی و سرمایه گذاری در این بخش باید با همکاری همه دستگاه‌ها از جمله وزارت نفت اجرایی شود؛ چرا که بیشتر حامل‌های انرژی به ویژه گاز در نیروگاه‌ها و صنایع، زیر پوشش وزارتخانه‌های نیرو و صنعت از بین می‌رود.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر