کد خبر: 146675
A

افزایش ۲.۹ درصدی قیمت مسکن در آذر ۱۴۰۱/ متوسط قیمت مسکن تهران ۴۸ میلیون تومان شد

بانک مرکزی از رشد ۲۷ درصدی معاملات مسکن شهر تهران طی آذرماه در مقایسه با ماه پیش از آن خبر داد.در سومین ماه پاییز متوسط قیمت مسکن ۲.۹ درصد افزایش یافته است.

افزایش ۲.۹ درصدی قیمت مسکن در آذر ۱۴۰۱/ متوسط قیمت مسکن تهران ۴۸ میلیون تومان شد

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ بر اساس آمار بانک مرکزی تعداد آپارتمان های مسکونی معامله شده در شهر تهران در آذر ماه سال 1401، به 10.2 هزار واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه قبل 27.2 و ماه مشابه سال قبل 4.7 درصد افزایش نشان می دهد.

در ماه مورد گزارش، متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه های معاملات ملکی شهر تهران 480.7 میلیون ریال بود که حاکی از افزایش 2.9 درصدی نسبت به ماه قبل است.

بررسی توزیع واحدهای مسکونی معامله شده در شهر تهران به تفکیک عمر بنادر ماه گذشته نشان می‌دهد از مجموع 10184 واحد مسکونی، واحدهای تا 5 سال ساخت با سهم 29 درصدی بیشترین سهم را به خود اختصاص داده‌اند.

با این وجود سهم مذکور در مقایسه با آذرماه سال قبل 4.2 درصد کاهش یافته و در مقابل به سهم واحدهای با عمر بالا در گروه‌های 11 تا 15 سال و بیش از 20 سال ساخت افزوده شده است.

توزیع تعداد معاملات انجام شده در آذرماه امسال حاکی از آن است که در بین مناطق 22 گانه شهر تهران منطقه 5 با سهم 15 درصدی از کل معاملات بیشترین قراردادهای مبایعه‌نامه را به خود اختصاص داده است. مناطق 10 و 2 نیز به ترتیب با سهم 9.4 و 9.3 درصد از کل معاملات انجام شده در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند.

بیشترین متوسط قیمت یک مترمربع زیربنای مسکونی معامله شده با 94 میلیون و 410 هزار تومان برای منطقه یک و کمترین متوسط قیمت با 24 میلیون و 490 هزار تومان برای منطقه 18 بوده است. همچنین در آذرماه امسال شاخص کرایه مسکن اجاری در شهر تهران و کل مناطق شهری به ترتیب نسبت به ماه قبل از آن 2.5 و 3 درصد افزایش یافته است.

منبع: تسنیم 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر