کد خبر: 147496
A

شرط ضامن برای وام‌های خرد حذف نشده است

دبیر کانون بانک و موسسات اعتباری خصوصی گفت: بخشنامه حذف ضامن برای دریافت وام خرد به بانک‌ها ابلاغ نشده است.

شرط ضامن برای وام‌های خرد حذف نشده است

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ محمدرضا جمشیدی درباره حذف ضامن از تسهیلات خرد بانکی گفت: هر شخصی برای بازپرداخت تسهیلاتی که از بانک می‌گیرد باید ضامن معرفی کند و بانک‌ها برای وصول اطمینان به اینکه بتوانند این قرض الحسنه‌ای که پرداخت می‌کنند به موقع بازپرداخت آن صورت بگیرد از ضامن استفاده می‌کنند و تاکنون هم بخشنامه حذف ضامن برای دریافت تسهیلات وام به بانک‌ها ابلاغ نشده است.

جمشیدی همچنین درباره جایگزین اعتبار سنجی برای بازپرداخت تسهیلات گفت: اعتبار سنجی یک بررسی است و هرگز نمی‌تواند این اعتبار سنجی تضمینی برای بازپرداخت تسهیلات شود.

جمشیدی همچنین اضافه کرد: طبق اعتبار سنجی در صورتیکه وام گیرنده توان بازپرداخت وام را داشته باشد در این صورت ممکن است بانک‌ها وثیقه نگیرند و به همان قرارداد لازم الاجرایی که بین مشتری و بانک منعقد می‌شود، اکتفا کنند و حتی برای تسهیلات درشت هم بر اساس اعتبار سنجی می‌توان از وام گیرنده وثیقه‌ای در خواست نکرد.

دبیر کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی در پایان گفت: در صورتیکه متقاضی بتواند گواهی کسر از حقوق به بانک ارائه دهد در آن صورت هم دیگر نیازی به ضامن نیست و در صورت بدهی شخص از حقوقش کسر خواهد شد.

منبع: تسنیم

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر