کد خبر: 149656
A

با پنج کشور دنیا تجارت آزاد به غیر گمرکی آغاز شده است/ مازندران بیشترین مسئولیت را با وجود سه بندر برعهده خواهد داشت

سیدمحمود حسینی‌پور استاندار مازندران گفت: هشت سرمایه‌گذار کشتی قرار است در خزر فعالیت کنند که طبق برآورد ما تا ۱۰۰ کشتی خواهد رسید، البته نه تنها بعد تجاری بلکه به لحاظ گردشگری نیز نیاز به کشتی داریم.

با پنج کشور دنیا تجارت آزاد به غیر گمرکی آغاز شده است/ مازندران بیشترین مسئولیت را با وجود سه بندر برعهده خواهد داشت

به گزارش سایت دیده‌بان ایران، ارگان وابسته به سپاه پاسدران جمهوری اسلامی نوشت:استاندار مازندران گفت: مازندران نخستین استان کشور بود که فاینانس ۷ هزار میلیارد تومانی را با چین توافق کرد و در بخش زیرساختی برق اقدام شد.

سیدمحمود حسینی‌پور اظهار داشت: سرمایه‌گذاری که در تولید فعالیت کند، در واقع در مسیر رهبری حرکت می‌کند، البته مهم نیست در چه خط و حزبی قرار دارد، مهم فعالیت آن‌ها در این حکومت جمهوری اسلامی است چرا که در این شرایط سخت اقتصادی فعالیت تولیدی‌شان را به نوعی مقابله با آمریکا می‌دانیم به خاطر اینکه ده‌ها و صد‌ها شغل در این نظام ایجاد می‌کند و این به نوعی مبارزه علیه دشمن است.

وی با بیان اینکه تلاش سرمایه‌گذاران برای کم نیاوردن در مقابل تحریم دشمنان قابل افتخار است، افزود: در این استان تاکنون هفت همایش با عنوان فرصت‌های سرمایه‌گذاری برگزار شده تا در جهت توسعه استان گام اساسی برداشته شود.

حسینی‌پور با اشاره به اینکه در این ۴۰ سال آمریکا به هر روشی برای توقف انقلاب اسلامی فعالیت کرد، ولی تاکنون موفق نشده است، گفت: با وجود اینکه همه دنیای را بسیج کردند تا با عنوان ضعیف بودن جمهوری اسلامی این حکومت را از بین ببرند، در حالی‌که همین جمهوری اسلامی در بسیاری حوزه‌ها پیشرفت داشته که نمونه‌اش در زمینه پهپاد در جایگاه خوبی قرار گرفتیم.

وی با تاکید بر اینکه دولت سیزدهم ریل گذاری روابط بین‌الملل را تغییر داد، اظهار کرد: ارتباط‌مان در یک سال اخیر از روابط مختص به غرب به دیپلماسی متوازن تغییر کرد، یک زمانی روابط بین‌الملل به چند کشور اروپایی خلاصه می‌شد، اما این دولت اولویت روابط بین‌المللی را تغییر داد، با دیپلماسی متوازن ما نه تنها با غربی‌ها ارتباط مان را حفظ می‌کنیم، ولی به خاطر ناراحت شدن آن‌ها ارتباطمان را با شرقی‌ها ترک نمی‌کنیم.

استاندار مازندران دیپلماسی این دولت را بر مبنی سه اصل دانست و عنوان کرد: دعوت از سرمایه‌گذاران به دلیل حضور بخش خصوصی و خارج شدن از بخش دولتی در امر پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های استان مازندران، منطقه‌گرایی دیپلماسی، توسعه دیپلماسی به عنوان اصول این دولت است.

وی با اشاره به پیشرفت روابط بین‌الملل در یکسال اخیر بیان کرد: با پنج کشور دنیا تجارت آزاد به غیر گمرکی آغاز شده که مازندران بیشترین مسئولیت را با وجود سه بندر برعهده خواهد داشت، با توجه به اینکه سفر‌های ریاست جمهوری با اهداف توسعه سرمایه‌گذاری در استان‌ها بر همین مبناست.

حسینی‌پور با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران تبدیل به یک قدرت بزرگ شده است، گفت: امروزه امنیت غذایی نقش مهمی در دنیا دارد موضوعی که اقتدار غذایی قلمداد می‌شود و اولویت مازندران کشاورزی است با وجود جذابیت گردشگری و صنعت، کشاورزی به عنوان یکی از اولویت‌های استان نه تنها برای درآمدزایی بلکه به عنوان یک تکلیف الهی است.

راه‌اندازی کشتی گردشگری در سواحل مازندران

وی با اشاره به اینکه در ابتدای شش ماهه سال‌جاری ۸۴ درصد افزایش صادرات به آذربایجان، ۳۱ درصد به روسیه داشتیم و تا قبل این ریل‌گذاری تنها در بندر جنوب بود، افزود: هشت سرمایه‌گذار کشتی قرار است در خزر فعالیت کنند که طبق برآورد ما تا ۱۰۰ کشتی خواهد رسید، البته نه تنها بعد تجاری بلکه به لحاظ گردشگری نیز نیاز به کشتی داریم.

استاندار مازندران با بیان اینکه در مباحث ایجاد کریدور سبز، ترانزیت و گمرک پیشنهاد‌های مفصلی ارائه شد، گفت: مازندران با ۳.۵ میلیون جمعیت و ۷۵۶ میلیون مربع وسعت، تنها ۴ درصد ناخالصی را به خود اختصاص داده و این با وجود جمعیت زیادی از نیروی انسانی ماهر و هوشمند برخوردار است.

وی با تاکید اینکه مدیران باید روند گذشته را کنار بگذارند، اظهار داشت: باید فرایند‌ها را تغییر داد، و مدیران از روش‌های سنتی رها شوند و از روش‌های مدیریتی جدیدی را آغاز کنند؛ در واقع سرمایه‌گذار با احساس حداکثری امنیت باید وارد شود و سرمایه گذاری کند.

حسینی‌پور با اشاره به اینکه باید به زیرساخت‌ها توجه کرد، تصریح کرد: مازندران اولین استان کشور بود که فاینانس ۷ هزار میلیارد تومانی را با چین توافق کرد و در بخش زیرساختی برق اقدام شد؛ چرا که اولویت‌بندی زیرساخت‌ها در دستور کار قرار گرفته است؛ به عنوان مثال برای توسعه گردشگری باید در زمینه جاده، برق، ریل زیرساخت‌های انجام شود.

استاندار مازندران با تاکید بر تغییر روند سیستم اداری خاطرنشان کرد: بعضی از مدیران آنقدر خود را به خواب می‌زنند که هر چقدر داد بزنیم بیدار نمی‌شوند، ما محکوم به این هستیم که سیستم اداری باید تغییر یابد و در این امر مردم باید ورود پیدا کنند، هر جا مردم بودند تغییر ایجاد شد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر