کد خبر: 149819
A

ارگان مطبوعاتی دولت «گوشت نیم میلیون تومانی» را تایید کرد؛ گوشت بسته‌بندی شده بود!

ارگان اطلاع رسانی دولت فروش گوشت به قیمت کیلویی ۵۰۰

ارگان مطبوعاتی دولت «گوشت نیم میلیون تومانی» را تایید کرد؛ گوشت بسته‌بندی شده بود!

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ ارگان مطبوعاتی دولت نوشت: فروش گوشت به قیمت نیم‌ میلیون تومان را رد نکرد اما تاکید کرد که این قیمت برای فروشگاه‌های زنجیره‌ای و گوشت‌های بسته‌بندی شده است.

بنابر گزارش ارگان مطبوعاتی دولت سیزدهم، طی چند روز گذشته بسیاری از رسانه‌ها بر طبل گرانی سرسام آور گوشت قرمز دمیده و مدعی شدند قیمت این فرآورده پروتئینی به نیم میلیون تومان رسیده و دیگر بسیاری از ایرانی‌ها قادر به خرید این محصول نیستند. برای این ادعا نیز این رسانه‌ها متوسل به قیمت 509 هزار تومانی گوشت بدون استخوان و پاک کرده گوسفندی بسته‌بندی شده در یکی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای شدند. با این حال اما بررسی‌های میدانی خبرنگار روزنامه ایران در سطح شهر تهران و فروشگاه‌های زنجیره‌ای نشان می‌دهد هم اکنون قیمت هر کیلوگرم شقه گوسفندی تنظیم بازاری منجمد بین 150 تا 160 هزارتومان، گوشت گوسفندی قلوه گاه 153 هزارتومان، سردست 167 هزارتومان و ران 177 هزارتومان است.همچنین در بازار خرده فروشی هر کیلوگرم شقه گوسفندی به طور میانگین بین 340 تا 365 هزارتومان، گوساله 310 هزارتومان، ران 410 هزارتومان، سردست 365 هزارتومان و راسته 398 هزارتومان عرضه می‌شود.

 

این روزنامه در ادامه اذعان کرده است: با این حال قیمت گوشت قرمز بسته‌بندی شده فروشگاه‌های زنجیره‌ای و گوشت پاک شده و بدون استخوان همواره دو برابر میانگین قیمت گوشت عرضه شده در میادین میوه و تره بار بوده است به همین دلیل نمی‌توان این نرخ را به‌عنوان قیمت گوشت قرمز در همه فروشگاه‌ها و مراکز عرضه این محصول تعمیم داد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر