کد خبر: 150983
A
طبق اعلام بانک مرکزی،

بانک‌ها باید تا روز آخر سال تسهیلات پرداخت کنند

مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی با تأکید براینکه بانک‌ها باید تا روز آخر سال نسبت به پرداخت تسهیلات اقدام کنند،گفت: از ابتدای سال تا ۱۴ اسفندماه سال جاری به یک میلیون و ۸۸۹ هزار متقاضی وام ازدواج، فرزندآوری و ودیعه مسکن پرداخت شده است.

 بانک‌ها باید تا روز آخر سال تسهیلات پرداخت کنند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ مهدی صحابی مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی، درباره عدم پرداخت تسهیلات خرد از سوی برخی بانک‌ها در روزهای پایانی سال، گفت: به صورت شفاهی به مدیران عامل بانک‌ها اعلام کرده ایم که تا آخرین روز سال جاری باید تسهیلات را پرداخت کنند و اگر نیاز باشد به صورت مکتوب نیز بخشنامه‌ای صادر خواهیم کرد تا هیچ توقفی در پرداخت تسهیلات نداشته باشند.

او درباره چرایی وجود صف طولانی در برخی شهرها برای وام ازدواج و فرزند آوری هم اینطور توضیح داد که در ابتدای سال به دلیل اینکه طبق قانون، وام فرزندآوری باید به متولدان ۱۴۰۰ به بعد پرداخت شود، کمی صف‌ها برای دریافت این تسهیلات زمان بر بود ولی در ادامه با همکاری شبکه بانکی از میزان صف کاسته شد.

وی افزود: البته به دلیل افزایش رقم وام ازدواج و فرزندآوری در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲، از اواسط بهمن ماه برخی از متقاضیان که مشمول دریافت این تسهیلات می شوند، به شعب مراجعه نمی‌کنند تا سال آینده با ابلاغ قانون جدید، بتوانند تسهیلات افزایش یافته را دریافت کنند.

صحابی تأکید کرد که بانک‌ها به مسئولیت اجتماعی خود عمل کرده و تسهیلات زیادی در حوزه ازدواج، فرزندآوری و ودیعه مسکن پرداخت کرده اند.

این مقام مسئول در بانک مرکزی گفت: آمار تسهیلات پرداختی بانک‌ها براساس تجهیزمنابع‌شان متفاوت است؛ در برخی موارد اگر بانکی اضافه برداشت داشته باشد مجبور به تعدیل در برخی سیاست‌های اعتباری آنها می شویم که البته شامل تسهیلات خرد نیست.

مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی در خصوص میزان پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در نظام بانکی تصریح کرد: از ابتدای سال تا ۱۴ اسفندماه سال جاری به یک میلیون و ۸۸۹ هزار متقاضی وام ازدواج، فرزندآوری و ودیعه مسکن، بیش از ۱۶۵ همت تسهیلات توسط شبکه بانکی پرداخت شده است.

صحابی افزود: در راستای قانون حمایت از جوانی جمعیت از ۱۰ فروردین تا تاریخ ۱۴ اسفندماه ماه امسال، شبکه بانکی کشور به ۸۸۲ هزار نفر از متقاضیان، تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به مبلغ ۱۲۱ همت پرداخت کرده است که این میزان رشد ۵۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است.

او همچنین افزود: از تاریخ ۳۱ فروردین تا ۱۴ اسفندماه سال جاری تسهیلات قرض الحسنه فرزندآوری نیز به ۷۹۰ هزار نفر به مبلغ ۳۲ همت پرداخت شده است.

مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی تصریح کرد: بر اساس این گزارش، از تاریخ ۶ تیر ( زمان ارسال دستورالعمل وزارت راه و شهرسازی و ابلاغ به بانک ها ) تا ۱۴ اسفندماه نیز در قبال تسهیلات ودیعه مسکن ۲۴۸ هزار و ۸۲۴ پرونده تشکیل شده که از این تعداد ۲۱۷ هزار ۵۷۷ نفر به میزان ۱۲ همت تسهیلات دریافت کرده اند.​

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر