کد خبر: 153812
A

سخنگوی شورای رقابت: طرح جوانی جمعیت موجب افزایش قیمت خودرو شد

اسماعیل شجاعی، سخنگوی شورای رقابت، با اشاره به اعمال قیمت های جدید خودرو توسط خودروسازان گفت: بعد از محاسبات قیمت خودروهای داخلی توسط سازمان حمایت و  تعیین قیمت خودروهای تولیدی توسط شورای رقابت و اعمال قیمت های جدید از سوی خودروسازان قیمت انواع خودرو ها در بازار بین 7 تا 11 درصد کاهش یافته است. 

سخنگوی شورای رقابت: طرح جوانی جمعیت موجب افزایش قیمت خودرو شد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ اسماعیل شجاعی، سخنگوی شورای رقابت، با اشاره به اعمال قیمت های جدید خودرو توسط خودروسازان گفت: بعد از محاسبات قیمت خودروهای داخلی توسط سازمان حمایت و  تعیین قیمت خودروهای تولیدی توسط شورای رقابت و اعمال قیمت های جدید از سوی خودروسازان قیمت انواع خودرو ها در بازار بین 7 تا 11 درصد کاهش یافته است. 

به گزارش فارس، وی با اشاره به افزایش قیمت کارخانه‌ای خودروها طی چند هفته اخیر اظهار داشت: این افزایش قیمت باعث رشد تولید شد به طوری‌که تولید خودرو در فروردین امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 40 درصد افزایش یافته است و بر این اساس بعد از افزایش اخیر قیمت خودروهای تولید داخل نه تنها شاهد افزایش قیمت در بازار نبودیم بلکه کاهش قیمت خودرو در بازار نیز رقم خورد. 

 در بازار از جمله بازار خودرو را فراهم نکنند. 

وی با بیان اینکه طرح جوانی جمعیت باعث رانت برای عده‌ای از اقشار جامعه شد، بیان داشت: ترویج رانت به لحاظ اقتصادی غلط است ضمن اینکه این طرح موجبات افزایش قیمت خودرو در بازار شد.

شورای رقابت هر سه ماه یکبار مجاز به پایش تولید و قیمت خودرو است

سخنگوی شورای رقابت در پاسخ به این سوال که آیا شورای رقابت مطابق قانون هر سه ماه یکبار می‌تواند قیمت جدید خودرو را تعیین کند، گفت: شورای رقابت قیمت‌گذاری نمی کند اما براساس دستورالعمل تنظیم بازار خودروی سواری،  مجاز است که تولید و قیمت خودرو را پایش کند. 

وی افزود: لذا ما امیدواریم با شرایطی که پیش می رویم رونق تولید اتفاق بیفتد و شاهد کاهش قیمت ها در بازار باشیم و بازار به سمتی هدایت شود که قیمت خودرو درب کارخانه ملاک قیمت گذاری در بازار باشد و دیگر شاهد اختلاف قیمت کارخانه تا بازار نباشیم. 

سخنگوی شورای رقابت اظهار داشت: سیاستگذاری ما باید در زمینه تولید و واردات به شکلی باشد که یک قیمت را در بازار داشته باشیم و لذا بازار دلالی خودرو و رانت از بین برود. 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر