کد خبر: 154238
A

قیمت طلا و سکه امروز ۱۳ اردیبهشت

قیمت انس‌ جهانی طلا توانست پس از ۱۴ روز به قله ۲۰۰۰ دلاری برگردد. امروز قیمت طلا در بازار داخلی بر مدار طلای جهانی چرخیده و افزایشی است. قیمت سکه نیز با روند کاهشی با افت قیمت دلار همراه شده است.

قیمت طلا و سکه امروز ۱۳ اردیبهشت

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ سایه روند نزولی، دیروز و امروز بر بازارهای مالی گسترده شده است. روز گذشته قیمت طلا و سکه پس از ۶ روز پیاپی صعود، با کاهش ارزش دلار تغییر روند داد. سکه نیز به کانال ۳۳ میلیون تومانی برگشت و امروز نیز در همین محدوده نوسان دارد.

این در حالی است که شب گذشته قیمت انس‌ جهانی طلا توانست پس از ۱۴ روز به قله ۲۰۰۰ دلاری برگردد. در لحظه نگارش این گزارش قیمت طلا در بازار داخلی بر مدار طلای جهانی چرخیده و افزایشی است. قیمت سکه نیز با روند کاهشی با افت قیمت دلار همراه شده است.

گفتنی است در لحظه نگارش این گزارش انس جهانی طلا نسبت به شب گذشته اندکی کاهش داشته، اما همچنان کانال ۲۰۰۰ دلاری را برای خود حفظ کرده است. طلای جهانی فعلا با قیمت ۲۰۱۶ دلار مبادله می‌شود.

سیگنال‌ گشایش‌های بین‌المللی برای طلا 

دیروز معامله‌گران از کسادی تقاضای خرد در بازار می‌گفتند. به اعتقاد آنها چپ فعالان این بازار پر است و نیازی به مبادلات جزئی ندارند.

همچنین خبر تصویب دریافت مالیات بر عایدی و شایعه آغاز نصب دوباره دوربین‌های نظارتی آژانس بین‌المللی اتمی در برخی از سایت‌های اتمی ایران سیگنال‌هایی بود که دیروز بازار دلار و متعاقب آن طلا و سکه را تحت تاثیر قرار داده است. گفتنی است این سیگنال بین‌المللی توسط یکی از خبرنگاران وال استریت ژورنال که اخبار مذاکرات و مسائل هسته‌ای ایران را دنبال می‌کند منتشر شده است.

این در حالی است که برخی معامله‌گران معتقدند فعلا قوی‌ترین سیگنال برای بازارهای داخلی رشد نقدینگی و افزایش انتظارات تورمی است. با وجود برگشت قیمت سکه به کانال‌های پایین‌تر بسیاری از بازیگران فعال در بازار طلا و سکه معتقدند بازار در وقت استراحت است و در زمان‌های افزایش، قیمت یک کله بالا نمی‌رود.

قیمت طلا و انواع سکه در بازار

امروز چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲  قیمت سکه امامی با کاهش ۴۱۹ هزار تومانی قیمت، بازگشایی شد. فعلا این قطعه در لحظه نگارش این گزارش با قیمت ۳۳ میلیون و ۳۸۲ هزار تومان در بازار معامله می‌شود.

سکه بهار نیز روز گذشته کانال ۳۰ میلیون تومانی را ترک کرد و امروز نیز با کاهش ۳۱۳ هزار تومانی با قیمت ۲۹ میلیون و ۴۸۸ هزار تومان مبادله می‌شود.

امروز  نیم سکه و ربع سکه  هر کدام ۱۰۰ هزار تومان ارزان شدند. نیم سکه با قیمت ۱۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان مبادله می‌شود. ربع سکه نیز به قیمت ۱۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسیده است. سکه گرمی امروز نیز همانند روز گذشته با کاهش ۲۰۰ هزار تومانی قیمت روز را آغاز کرد. این قطعه با قیمت هفت میلیون و ۳۰۰ هزار تومان معامله می‌شود.

امروز نیز قیمت حباب سکه‌ با کاهش قیمت سکه همراه شده است. تنها قطعه‌ای که فعلا در فاز صعودی قرار دارد نیم‌سکه با ۴۴ هزار تومان افزایش حباب است. حباب سکه امامی  ۱۲۸ هزار تومان و سکه بهار ۲۳ هزار تومان ارزان شده است. سکه گرمی با کاهش ۱۶۵ هزار تومانی بیشترین مقدار کاهش حباب در خانواده سکه‌ها را تا این لحظه دارد.

قیمت طلا برخلاف روند کاهشی روز گذشته، امروز بر مدار رشد قیمت طلای جهانی قرار گرفته است. هر مثقال طلا نزدیک به ۱۰۰ هزار تومان افزایشدارد و با قیمت ١١ میلیون و ۸۸۲ هزار تومان معامله می‌شود. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز افزایش ۲۲ هزار تومانی دارد و با قیمت دو میلیون و ۷۴۳هزار تومان مبادله می‌شود.

منبع: تجارت نیوز

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر