کد خبر: 154519
A

علامه، مدیرعامل منطقه ویژه پارسیان خبر داد: یکی از بزرگ‌ترین بنادر کشور در غرب هرمزگان در حال ساخت است/ رشد ۳۰۰ درصدی صادرات/ ۱۱و ۴۰۰ شغل در سال ۱۴۰۱ ایجاد شد

مدیرعامل منطقه ویژه پارسیان به سایت دیده بان ایران گفت: سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ در حوزه زیرساخت‌های منطقه ویژه پارسیان معادل ده سال قبل از خود عملیات اجرایی انجام شده و رشد ۷۰۰ درصدی داشته که قابل راستی آزمایی است.در حوزه سرمایه گذاری برای اولین بار ۴ پتروشیمی در هرمزگان شروع به کار کردند. بزرگ‌ترین آب‌شیرین کن غرب هرمزگان عملیات اجرایی آن آغاز شده که سرعت بسیار خوبی دارد. یکی از بزرگ‌ترین بنادر کشور در غرب هرمزگان در حال ساخت است. دو پست اسکله سال قبل توسط معاون اول محترم ریاست جمهور افتتاح شد و یک پست اسکله آماده بهره برداری شده است. همچنین در حوزه صادرات در سال ۱۴۰۱ رشد ۳۰۰ درصدی داشتیم.

علامه، مدیرعامل منطقه ویژه پارسیان خبر داد: یکی از بزرگ‌ترین بنادر کشور در غرب هرمزگان در حال ساخت است/ رشد ۳۰۰ درصدی صادرات/ ۱۱و ۴۰۰ شغل در سال ۱۴۰۱ ایجاد شد

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ منطقه ویژه اقتصادی پارسیان در مرز سه استان هرمزگان، بوشهر و فارس قرار گرفته است و همجواری با پارس جنوبی، صنایع پتروشیمی در عسلویه و پالایشگاه‌های نفتی در استان فارس از مزیت‌های منحصر به فرد بندر پارسیان بوده و از این منطقه بدلیل داشتن ظرفیت‌های بی نظیر به عنوان بهشت سرمایه گذاران یاد می‌شود.

نزدیکی منطقه ویژه پارسیان به منابع گازی و نفتی پارس جنوبی یک مزیت منحصر بفرد برای پارسیان است. از این رو این منطقه قطب جدید پتروشیمی و نفت و گاز کشور است.

بدین منظور با سید علی اصغر علامه، مدیر عامل منطقه ویژه پارسیان به گفت و گو نشسته‌ایم:

*صنایع انرژی‌بر منطقه در چه وضعیتی قرار دارند؟

منطقه ویژه پارسیان از سال ۱۳۸۶ شروع شد ولی متاسفانه در طول ۱۴ سال گذشته بسیار کند حرکت کرد و از اهداف و برنامه‌هایی که داشت بسیار دور شد اما در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ با حمایت دولت و مخصوصا جناب آقای دوستی به عنوان نماینده عالی دولت این منطقه از رکود خارج شد و امروز یکی از پررونق‌ترین مناطق ویژه در کشور است.

 درباره حجم اقتصادی منطقه توضیحات را بفرمایید.

سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ در حوزه زیرساخت‌های منطقه ویژه پارسیان معادل ده سال قبل از خود عملیات اجرایی انجام شده و رشد ۷۰۰ درصدی داشته که قابل راستی آزمایی است و دعوت می‌کنم از عزیزان حتما این ادعا را بررسی کنند و به اطلاع مردم عزیزمان برسانند.

در حوزه سرمایه گذاری برای اولین بار ۴ پتروشیمی در هرمزگان شروع به کار کردند. بزرگ‌ترین آب‌شیرین کن غرب هرمزگان عملیات اجرایی آن آغاز شده که سرعت بسیار خوبی دارد. یکی از بزرگ‌ترین بنادر کشور در غرب هرمزگان در حال ساخت است. دو پست اسکله سال قبل توسط معاون اول محترم ریاست جمهور افتتاح شد و یک پست اسکله آماده بهره برداری شده است. همچنین در حوزه صادرات در سال ۱۴۰۱ رشد ۳۰۰ درصدی داشتیم.

چه تعداد نیرو جذب شده و چه تعداد نیرو قرار است جذب شود؟

سال ۱۴۰۱ خوشبختانه ۱۰۰ نفر هدف گذاری شده بود که ۱۱۰۰ نفر شغل جدید ایجاد کردیم به صورت مستقیم برای ۱۴۰۲ انشاالله ۱۵۰۰ نفر هدف گذاری شده که امیدواریم از این هدف هم عبور کنیم.

در دوره مهندس دوستی چه اقدامات زیرساختی انجام شده است؟

  مواردی که عنوان شد در دوره حضور آقای مهندس دوستی رخ داد که با حمایت و پیگیری و نظارت دقیق، هم ایجاد انگیزه کردند و هم نظارت مستمر در همه حوزه‌ها داشتند هم به صورت مستمر پیگیر بودند و ما را موظف به انجام کارها کردند. اگر موانعی در مسیر داشتیم شخص آقای استاندار پیگیری می‌کردند و به نتیجه می‌رسیدند که خوشبختانه این نظارت و پیگیری مستمر باعث شتاب گرفتن همه پروژه های معطل مانده شد و مجوزهای لازم هم صادر شد به عنوان مثال مستقل شدن گمرک و اخذ رویه‌های گمرکی که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هست یا موافقت اصولی نیروگاه برق یا جلسات مختلف با محیط زیست که همه اینها منجر به رونق شد. ما قبل از سال ۱۴۰۱ هیچ واحدی تولید که عملیات اجرایی آن شروع شود نداشتیم اما امروز هم پتروشیمی‌ها هم آب شیرین کن و هم واحدهای کوچک دیگر در دست ساخت هستند.

منبع: سایت دیده بان ایران

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر