کد خبر: 154695
A

قیمت دلار امروز ۱۹ اردیبهشت

خبر بریدن بند ناف دلار از اقتصاد ایران دیروز توسط رئیس کل بانک مرکزی مطرح شد. پیش از این رئیسی این موضوع را مطرح کرد و دلار را در کانال صعودی قرار داد. آیا دلارزدایی فرزین نیز بازار ارز را افزایشی می‌کند؟

قیمت دلار امروز ۱۹ اردیبهشت

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ روز گذشته قیمت دلار با نوسانات افزایشی آغاز به کار کرد. این روند در پایان معاملات دیروز، دلار را در کانال ۵۳ هزار تومانی نشاند. دلار با افزایش ۸۶۲ تومانی با قیمت ۵۳ هزار و ۴۰۵ تومان در بازار معامله شد.

 ریزش بازار سهام در روز جاری این سیگنال را به بازار ارز ارسال کرد که احتمالا پول‌های فراری از بورس به این بازار کوچ خواهند کرد.

معامله‌گران بازار ارز معتقد بودند این افزایش محدود قیمت دلار متاثر از ریزش بازار سهام رخ داده است. طی معاملات روز گذشته در بورس تهران، بیش از سه هزار و 500 میلیارد تومان تغییر مالکیت از حقیقی به حقوقی رخ داد که به معنای بیرون آمدن سرمایه حقیقی‌ها از سهام است.

برخی کارشناسان اقتصادی معتقدند احتمال صعود مجدد قیمت دلار وجود دارد؛ اما محرک این جهش، پول‌های خارج شده از بورس نیست. زیرا پول‌های جریان خاکستری که همیشه بین بازارهای موازی جریان دارد، تازه وارد بورس شده و هنوز به سوددهی نرسیده است.

روز گذشته رئیس کل بانک مرکزی در دیدار با وزیر تجارت، صنعت و توسعه سرمایه‌گذاری عمان بار دیگر تاکیدکرد که سیاست راهبردی بانک مرکزی ایران قطع رابطه با دلار در مبادلات ارزی و تجاری است. وی در این دیدار بر دلارزدایی از اقتصاد ایران تاکید کرده است. گفته‌ای که بسیاری آن را سیگنال جدید ارزی برای بازار دلارمی‌دانند.

به نظر می‌رسد در پایان معاملات روز گذشته سیگنال مذکور قیمت دلار را به کانال ۵۳ هزار تومانی نشاند. این در حالی است که خبر بریدن بند ناف دلار از اقتصاد ایران که هفته گذشته توسط رئیسی نیز مطرح شد، قیمت دلار را دو کانال بالاتر نشاند.

آیا دلارزدایی فرزین نیز اسکناس آمریکایی را در کانال‌ صعودی قرار می‌دهد؟

قیمت نرخ‌های مختلف

روز گذشته قیمت دلار در مرکز مبادله ارز و طلا تغییری نداشت. از روز چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت تا امروز قیمت دلار در مرکز مبادله دلار و طلا تغییری نداشته است. این اسکناس با رقم ۴۲ هزار و ۳۰۶ تومان و دلار حواله نیز با قیمت ۳۸ هزار و ۴۶۰ تومان در سایت بازار متشکل درج شده است.

همچنین قیمت دلار نیمایی مانند هفته‌های گذشته روی رقم ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان ثابت بود.

قیمت ارزهای موثر

دیروز اسکناس یورو در بازار آزاد به قیمت ۵۹ هزار و ۲۰۳ تومان رسید. در سایت بازار متشکل نیز قیمت اسکناس یورو در کانال ۴۷ هزار تومانی نوسان داشت و به 47 هزار و 429 تومان رسید. یوروی حواله نیز با قیمت ۴۳ هزار و 117 تومان عرضه شد.

روز گذشته قیمت درهم در بازار آزاد رشد داشت و با قیمت ۱۴ هزار و 750 تومان معامله شد. در همین حال دیروز مانند روزهای گذشته، قیمت درهم در سایت بازار متشکل ارزی تغییری نداشت. حواله درهم نیز مانند روز گذشته با قیمت ۱۰ هزار و ۴۷۲ تومان مبادله شد. اسکناس درهم نیز بدون تغییر و با رقم ۱۱ هزار و ۵۱۹ تومان عرضه شد.

منبع: تجارت نیوز

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر