کد خبر: 156191
A
در گفت‌وگو با دیده‌بان ایران مطرح شد؛

رئیس اتحادیه فروشندگان تلفن همراه: به دلیل گرانی و نوسانات ارز، مردم به دنبال تعمیر موبایل‌ هستند/۷۰ درصد مردم موبایل‌های کمتر از ۱۵ میلیون تومان می‌خرند

رئیس اتحادیه فروشندگان دستگاه های صوتی و تصویری، تلفن همراه تهران درباره وضعیت بازار خرید موبایل به سایت دیده‌بان ایران گفت: به دلیلی گرانی، نوسانات ارز و رکود، افراد لاجرم اول به دنبال تعمیر می‌روند و اگر قابل تعمیر نباشد به سمت خرید می‌روند. درصورتی که قبلا به این صورت بود که اگر موبایل ایراد پیدا می‌کرد، بازار آنقدر متعادل بود که موبایل جدید می‌خریدند ولی با رکودی که به دلیل نوسانات ارز در اکثر صنوف حاکم است، تمایل به تعمیر دارند و در صورتی که قابل تعمیر نباشد، به سمت خرید می‌روند

رئیس اتحادیه فروشندگان تلفن همراه: به دلیل گرانی و نوسانات ارز، مردم به دنبال تعمیر موبایل‌ هستند/۷۰ درصد مردم موبایل‌های کمتر از ۱۵ میلیون تومان می‌خرند

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ گرانی و نوسانات قیمت ارز، بازار خرید و فروش موبایل را کم رونق اما بازار تعمیرات موبایل را پر رونق کرده است. تعمیر موبایل و استفاده مجدد از آن برای دارندگان به صرفه‌تر از خرید یک موبایل نو است.

محمدرضا رمضان، رئیس اتحادیه فروشندگان دستگاه های صوتی و تصویری، تلفن همراه و لوازم جانبی تهران

درخصوص اقبال مردم به تعمیر موبایل به جای خرید، به دیده‌بان ایران گفت: «موبایل هم همچون ماشین، عمر و بازه زمانی خاصی را دارد. وقتی از گوشی زیاد استفاده کنید، معمولا ضربه وارد می‌شود حال مسائل اقتصادی و افزایش نرخ دلار باعث می‌شود که افراد موبایل را تا حد امکان استفاده کنند.»

وی ادامه داد: «الان به دلیلی گرانی، نوسانات ارز و رکود، افراد لاجرم اول به دنبال تعمیر می‌روند و اگر قابل تعمیر نباشد به سمت خرید می‌روند. درصورتی که قبلا به این صورت بود که اگر موبایل ایراد پیدا می‌کرد، بازار آنقدر متعادل بود که موبایل جدید می‌خریدند ولی با رکودی که به دلیل نوسانات ارز در اکثر صنوف حاکم است، تمایل به تعمیر دارند و در صورتی که قابل تعمیر نباشد، به سمت خرید می‌روند.»

رمضان در خصوص رنج قیمت موبایل‌هایی که توسط مردم خریداری می‌شود، گفت: «رنج قیمتی که مردم می‌خرند کمتر از 15 میلیون تومان است. یعنی 60 الی 70 درصد مردم زیر 15 تومان، 20 درصد 15قیمت تا 30 و 10 درصد هم بالای 30 میلیون تومان می‌خرند.»

رئیس اتحادیه فروشندگان موبایل تهران درباره تصمیم برای واردات گوشی دست دوم به دیده بان ایران گفت: «اصلا گوشی دست دوم وارد نمی‌شود چون باید رجیستری شود. چند سال پیش یکی از طرح‌های وزارت صمت این بود که رجیستری مانع سرقت و قاچاق شد. چه موبایل اکبند و چه موبایل دست دوم باید رجستری شود و اصلا واردات موبایل دست دوم صرف نمی‌کند.»

 

رمضان ضمن تاکید براینکه از واردات موبایل دست دوم استقبال نمی‌شود، افزود: «مردم ما دنبال تکنولوژی‌های روز هستند. حتی گرمضانوشی‌هایی که آکبند است و تکنولوژی‌اش مقداری پایین‌تر است، در بازار به نصف قیمت فروش می‌رود. از موبایل‌های دست دوم استقبالی نمی‌شود و صد در صد باطل است. شان و شخصیت مردم هم خیلی بالاتر از استفاده از گوشی‌های دست دوم وارداتی است. تاجران ما بهترین نوع کالا را وارد کشور می‌کنند.»

منبع: سایت دیده‌بان ایران

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر