کد خبر: 156205
A

بازار سهام در سایه افت ارزش معاملات

بورس تهران در جریان دادوستد‌های روز سه شنبه، به خوبی با قدرت خریداران کار خود را آغاز کرد. اوضاع نماد‌های کوچک و متوسط بازار کمی از شاخص‌سازها بهتر بود و توانستند رشد بیشتری را نصیب سهامداران خود کنند. ارزش معاملات اما همچنان در ارقام پایین به سر می‌برد و این عامل باعث شده تا بورسی‌ها هنوز به بازار سهام اطمینان کامل را نداشته باشند.

بازار سهام در سایه افت ارزش معاملات

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ نمای سبز نقشه بازار سهام در پایان جریان معاملات روز جاری یادآور روز‌های خوب فروردین و نیمه اول اردیبهشت امسال است. با این حال اما ارزش معاملات نسبت به بازه زمانی یادشده به شدت کاهش یافته است و همین فاکتور باعث می‌شود اهالی بازار سرمایه هنوز در ورود به سهام مد نظر خود شک داشته باشند.

حال با نگاهی به نقشه بازار و روند امروز بورس مشخص می‌شود که بازار سرمایه همچنان در دوراهی صعود و نزول باقی مانده است و همچنان قصد درجا زدن دارد. امروز نماگر اصلی بازار سهام ۱۳ هزار و ۴۳ واحد معادل ۰.۵۷ درصد، رشد کرد.

در نهایت شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران، طی معاملات امروز در ارتفاع دو میلیون و ۲۸۸ هزار واحدی به کار خود خاتمه داد. شاخص هم‌وزن نیز با تبعیت از شاخص کل ۱۰ هزار و ۸۸۴ واحد کاهش ارتفاع داد. به این ترتیب نماینده شرکت‌های کوچک و متوسط بازار با رشد ۱.۴۳ درصدی به تراز ۷۷۳ هزار و ۸۹۳ واحد رسید.

سقوط ارزش معاملات به زیر ۱۰ همت

نگاهی به آمار و ارقام تابلو بورس نشان می‌دهد، طی معاملات امروز بازار سهام، ۱۴ میلیارد و ۷۰ میلیون برگه سهم دست به دست شد و همین روند، ارزش معاملاتی معادل هشت هزار و ۸۸۵ میلیارد تومانی را رقم زد.

بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی نیز حکایت از ورود سرمایه حقیقی‌ها به بازار سهام دارد. به این ترتیب شاخص ورود و خروج سرمایه در پایان بورس امروز، خبر از ورود ۶۱ میلیارد تومانی پول به بورس می‌دهد.

بررسی این اعداد نشان می‌دهد کفه ترازوی صعودی بورس همچنان سبک‌تر است. باید خاطر نشان کرد، بورس برای شروع روند صعودی خود نیازمند اعتماد مجدد حقیقی‌ها افزایش ارزش معاملات است که در حال حاضر این فاکتور در بازار سهام دیده نمی‌شود.

بیشترین ارزش معاملات

در جریان معاملات امروز بازار، سه سهم وبملت، خنصیر و دی بیشترین ارزش معاملات و سهم‌های دی، کرمان و وتجارت به ترتیب بیشترین حجم معاملات را ثبت کرده‌اند. همچنین سهم فارس نیز بیشترین ارزش بازار را در اختیار خود گرفت.

دانا با افزایش ۶.۹۳ درصدی بیشترین بازدهی روز را از آن خود کرد. در مقابل، هجرت نیز با افت ۱۱.۰۶ درصدی در جریان بازار امروز بدترین عملکرد را ثبت کرد.

ورود پول هوشمند

بیشترین خالص خرید حقیقی نیز به سهم‌های خنصیر، شفا و پی‌پاد تعلق گرفت. همچنین سهم‌های سپیدما، رمپنا و آوند نیز در جریان معاملات امروز ورود پول هوشمند داشتند. در سوی دیگر، فیلترهای بورسی نشان می‌دهند که نمادهای خزامیا، خاور و خساپا خروج پول هوشمند داشتند.

لازم به ذکر است بیشترین سرانه خرید حقیقی در سهم‌های فنرژی، وبرق و زملاردرقم خورد. همچنین دکوثر در جریان معاملات امروز بیشترین فشار تقاضا را ثبت کرد. در مقابل، بیشترین فشار عرضه نیز در نماد وسینا بود.

منبع: تجارت نیوز

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر