کد خبر: 170240
A

پاسخ سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم به منتقدان عملکرد مجلس یازدهم درباره بازنشستگان

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم گفت: نمایندگان مجلس دهم و حامی دولت قبل که انتقاداتی را به مجلس یازدهم درباره بازنشستگان مطرح می‌کنند باید خود پاسخگو باشند که چرا در دوران مسئولیت‌شان کاری برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان انجام ندادند؟

پاسخ سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم به منتقدان عملکرد مجلس یازدهم درباره بازنشستگان

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ محسن زنگنه در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی بند مربوط به متناسب سازی حقوق بازنشستگان در لایحه برنامه هفتم توسعه اظهار کرد: تکریم بازنشستگان تکریم جوانانی است که ۴۰ – ۵۰ سال قبل، انقلاب را به اینجا رساندند. تکریم بازنشستگان، تکریم کارمندانی است که در شرایط سخت دهه ۶۰ و بحبوحه انقلاب و بعد از آن ارکان سازندگی و رشد و توسعه کشور را رقم زدند.

وی اضافه کرد: تکریم بازنشستگان لشکری تکریم نوجوانان و جوانانی است که هشت سال دوران دفاع مقدس را با سربلندی طی کرده و امنیت را نه تنها به ایران اسلامی که به جبهه مقاومت و در سرزمین‌های اسلامی هدیه کرده‌اند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که مجلس و دولت نسبت به معیشت بازنشستگان مسئولیت دارند، اضافه کرد: چند روز گذشته برخی دوستان حامی دولت قبل و نمایندگان مجلس دهم به خاطر مصوبه مجلس شورای اسلامی در افزایش سن بازنشستگی مطالبی را در فضای مجازی مطرح کردند مبنی بر این‌که چرا مجلس یازدهم به فکر بازنشستگان نیست حال این‌که آغاز مجلس دهم مصادف با آغاز برنامه ششم بود و آنها باید در آن دوران از دولت وقت برای حقوق بازنشستگان و همسان‌سازی حقوق آنها در برنامه ششم توسعه مطالبه‌گری می‌کردند.

وی اضافه کرد: شما باید پاسخگو باشید نه این‌که امروز از آب گل‌آلود ماهی بگیرید؛ مجلس یازدهم نشان داد که معیشت کارگران و بازنشستگان برایش مهم است ما در برنامه هفتم توسعه کاهش تورم و ارتقاء شاخص معیشت مردم را مورد توجه قرار داده‌ایم و تا امروز ایستاده‌ایم.

سخنگوی کمیسیون تلفیق با اشاره به بند مربوط به متناسب سازی حقوق بازنشستگان ادامه داد: برای این موضوع جلسات مختلفی با دولت برگزار شد و توافق کردیم که در پایان سال سوم برنامه، حقوق بازنشستگان به ۹۰ درصد حقوق و فوق‌العاده‌های مستمر شاغلان هم‌تراز برسد، پس موضوع «تا ۹۰ درصد» درست نیست و خود ۹۰ درصد در این بند تاکید شده است.

زنگنه در پایان گفت: ما نخواستیم که همچون برنامه ششم توسعه یک عبارت کلی مبنی بر متناسب سازی حقوق را بیاوریم که بعدا هم کسی پاسخگو نباشد. در اینجا پیش‌بینی شده که این کار در طول سه سال یعنی سال اول به میزان ۴۰ درصد و سال‌های دوم و سوم برنامه هر کدام به میزان ۳۰ درصد اجرایی شده و در سال سوم برنامه حقوق بازنشستگان به ۹۰ درصد شاغلان هم‌تراز برسد، پس این بند ابهامی ندارد و ما با دولت به توافق رسیده‌ایم.

منبع: ایسنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر