کد خبر: 175293
A

بلینکن: برای ایران روشن کرده‌ایم که باید حمایت از حوثی‌ها را متوقف کند

وزیر خارجه ایالات متحده مدعی شد تداوم حملات حوثی‌های مورد حمایت ایران به خطوط کشتیرانی تجاری عواقب خواهد داشت و برای ایران روشن کرده‌ایم که حمایتش از این گروه باید متوقف شود.

بلینکن: برای ایران روشن کرده‌ایم که باید حمایت از حوثی‌ها را متوقف کند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ آنتونی بلینکن چهارشنبه ۲۰ دی‌ماه که به بحرین سفر کرده بود، به خبرنگاران گفت: «ما بارها تلاش کرده‌ایم برای ایران روشن کنیم، همان‌طور که دیگر کشورها چنین کرده‌اند، که حمایت آن از حوثی‌ها، از جمله به خاطر این اقدامات، باید متوقف شود».

یمن اعلام کرده‌ که در حمایت از فلسطینی‌ها، کشتی‌های مرتبط با اسرائیل را در دریای سرخ و باب‌المندب با پهپاد و موشک هدف قرار می‌دهند.

این اقدامات سبب شده که شرکت‌های بزرگ کشتیرانی مسیر حرکت کشتی‌های تجاری خود را تغییر داده و برای رسیدن به مقاصد خود، قاره آفریقا را دور بزنند که موجب افزایش هزینه‌ها و بالا رفتن قیمت نفت شده است.

این مسیر طولانی‌تر، بیش از یک میلیون دلار هزینه سوخت و حدود ۱۰ روز به سفرهای تجاری دریایی اضافه می‌کند.

حملات یمن در هفته‌های اخیر ایالات متحده را واداشت تا یک گروه ضربت دریایی بین‌المللی برای محافظت از کشتی‌های تجاری در دریای سرخ ایجاد کند.

 

در تازه‌ترین مورد، ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده، سنتکام، شامگاه سه‌شنبه اعلام کرد نیروهای دریایی ایالات متحده و بریتانیا «بزرگ‌ترین حمله» پهپادی و موشکی حوثی ها را دفع کردند.

 

بیانیه سنتکام مدعی شد حوثی های یمن در این حملات که علیه خطوط کشتیرانی بین‌المللی در جنوب دریای سرخ انجام شد، از پهپادهای ساخت ایران، موشک‌های کروز ضدکشتی و یک فروند موشک بالستیک ضدکشتی استفاده کردند.

 

 ایران هرگونه توصیه به گروه‌های نیابتی برای حمله به اهداف آمریکایی و اسرائیلی را رد کرده و گفته است که این گروه‌ها به طور مستقل عمل می‌کنند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر