کد خبر: 182428
A

قیمت کاکائو برای نخستین‌بار از ۷ هزار دلار به ازای هر تن عبور کرد

معاملات آتی کاکائو با رکوردشکنی همراه بوده و برای نخستین‌بار در نیویورک از مرز 7 هزار دلار عبور کرده است. براساس گزارش بلومبرگ، علت این افزایش قیمت به نگرانی از عرضه کاکائو برمی‌گردد که تاکنون هیچ نشانه‌ مثبتی برای تولیدکنندگان شکلات به همراه نداشته است. یکی از قراردادها در روز سه‌شنبه (22 اسفند) با رشد 5/5 درصدی به 7 هزار و 96 دلار رسید.

قیمت کاکائو برای نخستین‌بار از ۷ هزار دلار به ازای هر تن عبور کرد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛  معاملات آتی کاکائو با رکوردشکنی همراه بوده و برای نخستین‌بار در نیویورک از مرز 7 هزار دلار عبور کرده است.

براساس گزارش بلومبرگ، علت این افزایش قیمت به نگرانی از عرضه کاکائو برمی‌گردد که تاکنون هیچ نشانه‌ مثبتی برای تولیدکنندگان شکلات به همراه نداشته است. یکی از قراردادها در روز سه‌شنبه (22 اسفند) با رشد 5/5 درصدی به 7 هزار و 96 دلار رسید.

میزان رشد قیمت کاکائو در سال جاری میلادی به حدود 68 درصد رسیده است. قیمت‌های بالاتر باعث افزایش فشارها بر تولیدکنندگان شکلات شده زیرا میزان عرضه از سوی ساحل عاج و غنا به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکنندگان کاکائو، همچنان با کاهش همراه است.

به گزارش اکو ایران، میزان ورود محموله‌های کاکائو به بنادر ساحل عاج حدود 30 درصد پایین‌تر از یک سال اخیر است و انتظار نمی‌رود میزان برداشت این محصول در این کشور در ماه آوریل باعث تغییر مثبت قابل توجهی شود. پیش‌بینی می‌شود میزان برداشت کاکائو در ساحل عاج طی آوریل بین 400 هزار تا 500 هزار تن باشد که نسبت به میزان برداشت سال گذشته که 600 هزار تا 620 هزار تن بود،‌ کاهش خواهد یافت.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر