کد خبر: 185657
A

توصیه آژانس ایمنی هوانوردی اتحادیه اروپا به کلیه خطوط هوایی در عبور از حریم هوایی اسرائیل و ایران/ احتیاط کنید

آژانس ایمنی هوانوردی اتحادیه اروپا (EASA) روز دوشنبه ۱۵ آوریل (۲۷ فروردین) به کلیه خطوط هوایی توصیه کرد به هنگام عبور از حریم هوایی اسرائیل و ایران احتیاط کنند.

توصیه آژانس ایمنی هوانوردی اتحادیه اروپا به کلیه خطوط هوایی در عبور از حریم هوایی اسرائیل و ایران/ احتیاط کنید

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ آژانس ایمنی هوانوردی اتحادیه اروپا (EASA) روز دوشنبه ۱۵ آوریل (۲۷ فروردین) به کلیه خطوط هوایی توصیه کرد به هنگام عبور از حریم هوایی اسرائیل و ایران احتیاط کنند.

به گفته این سازمان، دستورالعمل احتیاطی صادره شامل تمام هواپیماهای گذری موجود در آسمان اسرائیل و همینطور حریم هوایی همسایه تا ۱۰۰ مایل دریایی اطراف این کشور می‌شود.

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ یورونیوز نوشت: رگولاتور امنیت هوایی اروپا با تکرار توصیه خود درباره ایران گفته است «پتانسیل افزایش اشتباه محاسباتی و/یا شناسایی اشتباه» در حریم هوایی تهران همچنان وجود دارد.

بنابر بیانیه منتشره، آژانس ایمنی هوایی و کمیسیون اروپا «به نظارت دقیق وضعیت برای ارزیابی خطرات احتمالی ایمنی برای اپراتورهای هواپیماهای اتحادیه اروپا ادامه خواهند داد و آماده هستند تا در صورت لزوم اقدام کنند.»

آژانس ایمنی هوانوردی اتحادیه اروپا در بیانیه خود اضافه کرده است که هیچ پرواز غیرنظامی‌ای در طول تنش‌های آخر هفته گذشته در ارتباط با حملات پهپادی و موشکی ایران به اسرائیل در معرض خطر قرار نگرفته است.

خطوط هوایی بین‌المللی شنبه شب پس از حمله ایران به اسرائیل با بیش از ۳۰۰ موشک و پهپاد با اختلالاتی مواجه شدند. در پی این اقدام اسرائیل، لبنان، اردن، عراق و ایران حریم هوایی خود را به صورت موقت بستند.

در جریان این حمله صدها پهپاد و موشک از داخل خاک ایران به سمت اسرائیل شلیک و پرتاب شدند که می بایست از آسمان عراق، سوریه و بخش‌هایی از اردن عبور می‌کردند. 

حزب‌الله لبنان و انصارالله یمن نیز از مشارکت در این حمله از طریق پرتاب راکت و پهپاد خبر دادند.

اسرائیل گفته است با کمک متحدین خود «۹۹ درصد» موشک‌ها و پهپاد‌های شلیک‌شده را ساقط کرده است.

بیانیه هشدار آژانس ایمنی هوانوردی اتحادیه اروپا در حالی صادر شده است که اسرائیل اعلام کرده در حال بررسی اقدام تلافی‌جویانه در واکنش به حمله ایران است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر