کد خبر: 249726
A

تویوتا هایلوکس ۲۰۲۶ با طراحی جدید، فناوری‌های مدرن و نسخه برقی رونمایی شد

بعد از یک دهه حضور در بازار، تویوتا سرانجام نسل نهم هایلوکس را معرفی کرد؛ خودرویی که نه‌تنها طراحی بیرونی و کابین آن به‌طور کامل بازطراحی شده، بلکه برای نخستین بار نسخه‌ای کاملا برقی از آن عرضه خواهد شد.

تویوتا هایلوکس ۲۰۲۶ با طراحی جدید، فناوری‌های مدرن و نسخه برقی رونمایی شد

به گزارش سایت دیده‌بان ایران، تویوتا با معرفی هایلوکس ۲۰۲۶، یک بازطراحی اساسی را برای پرفروش‌ترین وانت خود رقم زده است. این تحول بزرگ، آغاز فصل تازه‌ای برای وانت افسانه‌ای تویوتا است که از سال ۱۹۶۸ تاکنون، بیش از ۲۱ میلیون دستگاه از آن در سراسر جهان به فروش رسیده است. هرچند این مدل در سال‌های اخیر با فیس‌لیفت‌های متعدد به‌روز نگه داشته شده بود، اما ساختار اصلی آن عملا به نسل گذشته بازمی‌گشت. اکنون نسخه جدید با زبان طراحی تازه، فناوری‌های مدرن و گزینه‌های پیشرانه متنوع، به‌ویژه نسخه تمام‌ برقی، گام بلندی به‌سوی آینده برداشته است.

 تویوتا تایید کرده که نسخه الکتریکی (BEV)، پرچمدار نسل جدید هایلوکس خواهد بود. این مدل از دو موتور برقی بهره می‌برد که انرژی خود را از باتری ۵۹٫۲ کیلووات‌ساعتی گرفته و بردی حدود ۲۴۰ کیلومتر (بر اساس استاندارد WLTP) ارائه می‌دهد.

این نسخه با ظرفیت بار ۷۱۵ کیلوگرم و توان یدک‌کشی ۱٫۶ تن، به بازار می‌آید. هرچند در مقایسه با مدل‌های دیزلی، کارایی کمتری در یدک‌کشی دارد، اما گامی مهم در مسیر برقی‌سازی محصولات تویوتا محسوب می‌شود.

چهره جدید هایلوکس با خطوط زاویه‌دار، سپرهای برجسته و جلوپنجره بزرگ، حالتی خشن‌تر و نزدیک‌تر به طراحی تاکوما پیدا کرده است. لوگوی سنتی تویوتا در جلو، جای خود را به نوشته بزرگ TOYOTA داده و چراغ‌های باریک‌تر با گرافیک LED، جلوه‌ای مدرن‌تر به خودرو بخشیده‌اند.

در بخش عقب، درِ صندوق با حروف برجسته «TOYOTA» و طراحی عضلانی‌تر، حال‌ و هوای وانت‌های آمریکایی را تداعی می‌کند. نسخه‌های دوکابین، گزینه اصلی عرضه در بازارهای اروپایی خواهند بود، در حالی‌که مدل‌های تک‌کابین و اسمارت‌کب برای بازارهایی مانند تایلند و استرالیا حفظ شده‌اند.

درون کابین، همه‌ چیز از نو طراحی شده است. تویوتا از فرم‌های عمودی و زاویه‌دار بهره گرفته تا فضای داخلی همسو با بدنه خشن خودرو باشد. کنسول مرکزی و داشبورد جدید شباهت‌هایی با لندکروزر دارند و حس مقاومت و استحکام را القا می‌کنند.

نمایشگرهای دوگانه ۱۲٫۳ اینچی در پشت فرمان و مرکز داشبورد قرار گرفته‌اند، در حالی که کلیدهای فیزیکی برای کنترل تهویه، سیستم انتقال قدرت و تنظیمات ۴×۴ همچنان حفظ شده‌اند. این ترکیب از فناوری دیجیتال و دکمه‌های واقعی، تجربه‌ای کاربردی و قابل‌اعتماد را برای راننده فراهم می‌کند.

تولد_دوباره_وانت_پرطرفدار_با_طراحی_جدید_تویوتا_هایلوکس_۲۰۲۶_اینجاست

در کنار مدل برقی، تویوتا برای بازارهای مختلف نسخه‌های متنوعی تدارک دیده است:

موتور ۲٫۸ لیتری توربودیزل با سیستم هیبرید ملایم (Mild Hybrid) که توان حمل بار تا ۱ تن و یدک‌کشی ۳٫۵ تن را دارد.

موتور ۲٫۷ لیتری بنزینی و نسخه دیزلی غیرهیبریدی برای برخی بازارهای اروپایی و آسیایی.

نسخه هیدروژنی (Fuel Cell) که از سال ۲۰۲۸ به خانواده هایلوکس خواهد پیوست و بخشی از استراتژی چندگانه تویوتا در حوزه انرژی‌های پاک است.

هایلوکس ۲۰۲۶ نخستین نسخه این مدل است که به فرمان برقی (EPS) مجهز می‌شود. در بازارهای اروپای غربی، این سیستم جایگزین فرمان هیدرولیکی سنتی شده است. دیگر ویژگی‌های جدید شامل نظارت بر نقاط کور، سیستم هشدار خروج ایمن، دوربین پایش راننده و به‌روزرسانی نرم‌افزاری از راه دور (OTA) است.

پکیج Toyota Safety Sense نیز ارتقا یافته و اکنون شامل سامانه توقف اضطراری خودکار، کمک‌راننده پیشگیرانه و کنترل تطبیقی هوشمند است.

تویوتا قرار است فروش هایلوکس جدید را از دسامبر ۲۰۲۵ (اواخر پاییز ۱۴۰۴) در اروپا آغاز کند. تولید مدل دیزلی هیبرید ملایم از بهار ۲۰۲۶ آغاز می‌شود و نسخه‌های برقی نیز در همان سال به بازارهای منتخب عرضه خواهند شد.

با وجود توسعه گسترده در بیش از ۱۸۰ بازار و تولید در شش کشور، انتظار نمی‌رود که نسل نهم هایلوکس در آمریکا عرضه شود، چرا که بازار آن عملا در اختیار مدل تاکوما قرار دارد.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر